|
|
کدخبر: ۸۶۶

رئیس اتحادیه سراسری دامداران افزایش قیمت لبنیات را غیر قانونی دانست و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا پایان تیرماه افزایش نخواهد داشت بنابراین افزایش قیمت محصولات لبنی توجیه ندارد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، سعید سلطانی با بیان این مطلب که گرانی برخی از محصولات لبنی غیر قانونی و به منظور زمینه سازی افزایش قیمت تولیدات لبنی صورت می گیرد، اظهارداشت: در حال حاضر شیر با قیمت پایه سال ۹۱ که همان ۹۶۰ تومان است عرضه می شود و بر همین اساس تغییر در قیمت شیر اتفاق نیافتده که محصولات لبنی گرانی شوند.

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا آخر تیرماه سال جاری افزایش نخواهد داشت، افزود: قیمت جدید شیر ۱۱۷۰ تومان تعیین شده اما هنوز این رقم در سطح بازار اجرایی نشده تا هم راستای آن قیمت ها نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران دلیل افزایش قیمت شیر را هزینه های جانبی دامداران دانست و اضافه کرد: در سال جاری هزینه کارگران۲۵ درصد، هزینه های حمل و نقل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده که هم راستای آن قیمت شیر با تغییراتی همراه شده است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون در سطح خرده فروشی ها شیر کم چرب یک لیتری از ۱۴۰۰ تومان با قیمت ۱۶۱۰ تومان، شیر کاکائو از ۸۰۰ تومان با قیمت ۱۰۰۰ تومان، خامه ۱۰۰ گرمی از ۸۵۰ تومان با قیمت ۱۰۰۰ تومان در اختیار خریداران قرار می گیرد. البته این افزایش قیمت ها در حالی در سطح بازار اناجام می گیرد که شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی تا پایان تیرماه اجازه افزایش قیمت ها را به هیچ عنوان نداشتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار