|
|
کدخبر: ۸۹۵

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه در واریز یارانه دارو به حساب خانوارها احتمال تخلف و رعایت نشدن عدالت وجود داشت، گفت: به نظر می‌رسد بهترین راه جبران قیمت دارو واریز آن به حساب بیمه‌ها است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، محمدحسین قربانی در ارتباط با اقدام جدید وزارت بهداشت برای واریز یارانه دارو به حساب بیمه‌ها، افزود: به طور حتم امروزه حذف ارز مرجع و تک نرخی شدن آن بسیاری از حوزه‌ها به خصوص دارو را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: بعضی نظرات بر این بود که مابه‌التفاوت قیمت ارز به حساب خانوارها واریز شود اما با توجه به تجربه تلخی که از پرداخت یارانه نقدی به مردم ایجاد شد بهتر است که این مابه‌التفاوات قیمت ارز به حساب بیمه‌ها واریز شود.

قربانی در پاسخ به این پرسش که طی سالهای گذشته سازمانهای بیمه‌گر نشان داده‌اند که نمی‌توانند به تعهدات خود پایبند باشند، حال چه تضمینی وجود دارد که در واریز مابه‌التفاوت ارز دارو به حساب بیمه‌ها تخلفاتی به وجود نیاید، تصریح کرد: برخی گله‌مند هستند به دلیل آنکه تاکنون بیمه‌ ها نتوانسته اند تعهدات خود را عملی کنند پس نباید یارانه دارو به آنها پرداخت شود اما باید گفت که اگر سازمانهای بیمه‌گر تخلف کردند ما نباید با واریز مابه‌التفاوت ارز به حساب خانوارها به بیراهه دیگری برویم.

وی با تاکید بر تقویت بخش نظارتی در حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: لازم است نظارتهای دقیق و درستی در خصوص اینکه چرا بیمه‌ها بدهیهای خود را نمی‌پردازند و نمی‌توانند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند، انجام گیرد.

قربانی با بیان اینکه بیمه‌ها نباید به صورت افسار گسیخته اهداف خود را دنبال کنند، یادآور شد: با توجه به بودجه‌ای که در اختیار وزارت بهداشت برای جبران مابه التفاوت قیمت ارز دارو قرار گرفته مسئولان این وزارتخانه چاره‌ای جز اختصاص یارانه دارو ندارند، به نظر می‌رسد در این زمینه بهترین راه واریز یارانه دارو به حساب بیمه‌هاست تا به صورت عادلانه و از کانال سازمانهای بیمه‌گر در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فشار از طرف قانون و مراجع‌ قانونی می‌تواند سازمانهای بیمه‌گر را ملزم به انجام تعهدات خود در پرداخت یارانه دارو به بیماران کند، افزود: نباید بیمه‌ها را به صورت بنگاههای اقتصادی نگریست که تنها به درآمدشان فکر می‌کنند، بلکه باید بیمه‌ها را به وسیله پرداخت سوبسید از سوی دولت، در خدمت حاکمیت درآورد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد تبعات واریز یارانه دارو به حساب خانوارها، افزود: پرداخت این مابه‌التفاوت به حساب خانوارها توزیع عادلانه نیست چراکه هیچگاه نمی‌توان سامانه‌ای راه‌اندازی کرد تا این پول مستقیم به حساب بیماران واریز شود بنابراین در شرایط موجود، بهترین راه پرداخت هزینه‌های درمان، همکاری و حمایت بیمه‌هاست

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار