|
|
کدخبر: ۹۰۱۴۸

رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به مراوداتی که بابک زنجانی با وزارت نفت در خصوص فروش نفت داشته، تأکید کرد ‌خدا شاهد است بنده در این زمینه وارد نشده‌ام.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمد بهمنی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پاسخ به این سؤال در زمان حضور شما در بانک مرکزی آیا بابک زنجانی بدهی به خزانه داشت، اظهار داشت: ما اصلا ارتباطی با او نداشتیم و بنده نمی‌دانم ارتباط بابک زنجانی با کجا بوده است. وی افزدو: ما نمی‌توانیم به وزارت نفت ابلاغ کنیم که پول به خزانه بیاید بلکه نهادهای مسئول خودشان باید در این باره اقدام کنند.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که آیا در آن زمان بابک زنجانی بدهکار بوده است، گفت: خیر؛ آن زمان بدهی نداشت و از زمانی که صادرات نفت تحریم شد، وزارت نفت سعی می‌کرد پول خود را به روش‌های دیگری به دست بیاورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این روش‌ها قانونی بوده یا غیر قانونی، گفت: بنده اصلا در این زمینه وارد نشدم زیرا به ما ارتباط نداشت. ولی وزارت نفت هرچه نفت می‌فروخت به خزانه وارد می‌کرد و اگر این پول به خزانه وارد نمی‌شد ما نمی‌توانستیم مدعی شویم.

وی تاکید کرد: ‌خدا شاهد است که بنده در این زمینه وارد نشده‌ام.

بهمنی در خصوصبانک مسکنو برخی اظهارنظرها مبنی برورشکستگیاین بانک، اظهار داشت: بانک مرکزی حتی نمی‌گذارد یک مؤسسه مالی و اعتباری ورشکست شود و بلافاصله به او کمک می‌کند.

وی افزود: یک بانک دولتی، هیچوقت نمی‌تواند ورشکست شود و لازم به ذکر است که بانک مسکن در مقابل تسهیلات پرداختی خود وثایق محکمی گرفته است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: نسبت مطالبات معوق بانک مسکن از همه بانک‌ها کمتر است و پشتیبانی تسهیلات آن اموال غیر منقول است.

بهمنی ادامه داد: اعتقاد ما این است که باید پروژه‌های مسکن نیمه تمام به اتمام برسد؛ در بسته سیاستی بانک مرکزی سال‌های قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد از منابع بانکی برای پرداخت به بخش مسکن پیشنهاد می‌شد و به مدیریت جدید بانک مرکزی توصیه می‌کنیم سهمی را برای بخش مسکن از منابع بانکی در نظر بگیرند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار