|
|
کدخبر: ۹۲۰۶۳

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت شیر و خامه در بازار ۱۰۰ تومان گران شده است، قیمت شیر و خامه در بازار اعلام شد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، رضا باکری در پاسخ به اینکه چرا قیمت شیر و خامه در بازار افزایش یافته است، گفت: دلیل افزایش قیمت شیر بالا رفتن قیمت ظروف بسته‌بندی این محصول است که قیمت آن در هر کیلوگرم هزار تا ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

دبیر انجمنصنایع لبنیهمچنین تایید کرد: قیمت شیر بسته‌بندی شده تتراپک از دو سه روز گذشته ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه نرخ ارز پائین آمده است، چرا قیمت ظرف بسته‌بندیشیرباید گران شود؟ گفت: قبلا ظروف بسته‌بندی شیر(تتراپک) با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد می‌شد و به همین دلیل قیمت تمام شده آن پائین‌تر بود، اما اکنون با قیمت آزاد وارد می‌شود.

وی همچنین دلیل بالا رفتن ۱۰۰ تومانی قیمت خامه‌های بسته‌ ۱۰۰ گرمی افزایش یافته است، دلیل آن را بالا رفتن قیمت تمام شده تولید یک دهم درصد چربی از ۱۰۰ تومان به ۱۶۰ تومان عنوان کرد.

باکری در پاسخ به اینکه چرا قیمت تمام شده خامه افزایش یافته است، گفت: اتفاقات اخیر نرخ ارز و نیز بالا رفتن قیمت شیر خام، باعثبالا رفتن قیمت تمام شده خامه شده است.

از باکری سؤال شد، قیمت شیر خام ۱۱۱۰تومان و مصوب دولت است و آیا این تصمیم با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها لحاظ شده است، گفت: اکنون قیمت شیر خام از دامداری‌های کشور ۱۱۶۰ تا ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران امروز به خبرنگار فارس گفت: صنایع لبنی شیر خام دامداران را ۱۰۵۰ تومان خریداری می‌کنند، و در برخی استان‌ها مانند اردبیل کمتر از ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

از دبیر انجمن صنایع لبنی سؤال شد، چرا به رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت لبنیات تا پایان سال و نیز وعده‌هایی که خودتان دادید، قیمت لبنیات را بیشتر کردید، گفت: این افزایش قیمت نیست، بلکه تغییری است که به دلیل نوسان قیمت تمام شده اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: هفته آینده با مشخص شدن تکلیف اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان اگر قیمت خرید شیر خام به ۱۱۱۰ تومان برگردد، قیمت لبنیات هم به قیمت قبلی برمی‌گردد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه آیا کارخانه‌های لبنی خودشان می‌توانند اقدام به افزایش قیمت کنند؟ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نباید قیمت تعیین کند؟ گفت: در حال حاضر بحثقیمت‌گذاری توسط کارخانه‌ها انجام می‌شود و سازمان حمایت نظارت می‌کند، در صورتی که تغییر قیمت کارخانه‌ها موجه باشد، قیمت‌ها قابل اعمال است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار