|
|
کدخبر: ۹۳۱۲۹

جمشید مشایخی گفت: زمانی که این اتفاق افتاد تصمیم گرفتم از هر طریق ممکن صدای مردم ایران را به گوش جهان برسانم

به گزارشامیدبه نقل از فرهنگ امروز، ‌ جمشیدمشایخیدرباره حضورش در مستند " از ایران تا آرژانتین " که با هدف انتقال پیام فرهنگی و صلح‌دوستانه ایرانیان به جهان ساخته می‌شود، گفت: علی فتح لایق‌زاده کارگردان جوان سینمای ایران را با برخی از فیلم‌های مستندی که پیش از این با نگاه انسان‌دوستانه ساخته است، می‌شناسم و به دلیل این ویژگی که در آثار او دیدم پیشنهاد ساخت فیلم مستندی با موضوع پیام صلح و انسان‌دوستی مردم ایران به جهان را به او دادم و او هم پذیرفت.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که این کارگردان از عشایر است و ارتباط خوبی با عشایر غرب ایران دارد و پیشنهاد من این بود که علاوه بر صحبت‌های من در این فیلم مستند، سراغ مادران از اقوام مختلف در موقعیت جغرافیایی مناطق عشایری برود و پیام صلح دوستی که حکایت از مهربانی و زیبایی فرهنگ ایران زمین دارد از آنها نیز بگیرد.

بازیگرسریال " هزار دستان " با اشاره به اتفاقی که در صفحه یکی از شبکه‌های اجتماعی برای مسی بازیکن فوتبال افتاده است، گفت: آنچه در صفحه فیسبوک لیونل مسی بازیکن آرژانتینی بعد از اعلام گروه‌بندی جام جهانی از سوی برخی از ایرانیان رخ داد، اتفاق ساده و معمولی نبود بلکه یک اتفاق ناخوشایند فرهنگی برای ایران و ایرانی بود. زمانی که این اتفاق افتاد تصمیم گرفتم از هر طریق ممکن صدای مردم ایران را به گوش جهان برسانم و بگویم آنچه را برای مسی رخ داد نباید به حساب همه ایران نوشت.

وی در ادامه افزود: در این فیلم مستند قرار نیست من به عنوان یک بازیگر مطرح شوم بلکه نماینده اقشار مختلف مردم مقابل دوربین قرار می‌گیرند و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند. در واقع این فیلم مستند پیام تصویری مردم را به گوش جهان می رساند. البته من به کارگردان پیشنهاد دادم که زنان به عنوان مادران این سرزمین جلوی دوربین بیایند چراکه ایران اسمی زنانه است و جا دارد که مادران این سرزمین سخن بگویند.

مشایخی درباره طراحی اولیه این فیلم مستند با نام " از ایران تا آرژانتین " توضیح داد: زنان عشایر پس از اینکه حرف های خود را مطرح می‌کنند هدیه‌ای به رسم یادبود که متعلق به صنایع دستی اقوام مختلف است به صورت نمادین به لیونل مسی اختصاص می‌دهند. بازیگر فیلم‌ " سوته دلان " با اشاره به این مطلب که ایران و ایرانی در دنیا به ادب شناخته شده است، گفت: ایران در دنیا با بزرگان ادب شناخته شده است، حال اینکه این نام با بی درایتی برخی افراد دچار خدشه شده است و ما می خواهیم یکبار دیگر به جهان بگوییم ایرانی بی ادب نیست.

مشایخی در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در آرژانتین اقدام کرده است، گفت: به شکل رسمی اقدامی نکرده‌ام اما مذاکراتی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد قطعا برای حضور در آرژانتین اقدام خواهم کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار