|
|
کدخبر: ۹۶۲۲۹

رای اجاره کردن دستگاه و تجهیزات از این واحدها نیاز به یک کارت ملی و چک ضمانت به مبلغ دستگاه و تجهیزات است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، با تشدید استقبال ازعکاسیمجالس عروسی و ساخت کلیپ در این زمینه در کنار افزایش فیلمبرداری و عکاسی از سمینارها و جشن‌های رسمی، استفاده از تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که تامین تمام تجهیزات به هزینه بالا نیاز دارد و استفاده از تمام آنها در طول سال بسیار کم اتفاق می‌افتد.

از این رو تمام تجهیزات و مسائل مورد استفاده در یک آتلیه موجود نیست و برای جبران این نقیصه واحدهایی در سطح شهر دایر شده‌اند که تجهیزات و وسایل عکاسی و فیلمبرداری تا سطح پیشرفته سینمایی را در اختیار عکاسان و فیلمبرداران قرار می‌دهند. محصولاتی که توسط این واحدها اجاره داده می‌شود شامل دوربین(body)، لنز، سه پایه، باتری اضافه، فیلتر رنگ و دوربینفیلمبرداریاست.

یک عکاس و فیلمبردار در این رابطه گفت: در حال حاضر سه نوع از دوربین‌های عکاسی به نام‌های DMARK۵ II، DMARK۵ III و D۷ که تولید کارخانه CANON است اجاره داده می‌شود.

این دوربین‌ها در شرق تهران به ترتیب روزی ۴۵ هزار تومان، ‌۸۵ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود که همین دستگاه‌ها در غرب تهران به ترتیب ۸۵ هزار تومان، ۱۳۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان برای یک روز کاری اجاره داده می‌شود.

او تصریح کرد: یک روز کاری این واحدها به دو سانس تحویل و دریافت تقسیم می‌شود که از ساعت ۸ تا ۱۵ زمان تحویل دستگاه به مشتری و از عصر تا ۳ بامداد زمان دریافت دستگاه از مشتری است.

وی ادامه داد: برای اجاره کردن دستگاه و تجهیزات از این واحدها نیاز به یک کارت ملی و چک ضمانت به مبلغ دستگاه و تجهیزات است.

این عکاس و فیلمبردار که از تجهیزات این واحدهای صنفی استفاده می‌کند، یادآور شد: لنز و بدنه دوربین به صورت جداگانه اجاره داده می‌شوند و قیمت اجاره لنز، بنا بر مقدار عکاسی و فیلمبرداری و فاصله سوژه از دوربین روزانه ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: هم‌چنین سه پایه بنا بر کارایی و انواع مختلف آن بین ۶۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان روزانه هزینه اجاره داده می‌شود.

حمزه در رابطه با افزایش استقبال استفاده از دستگاه فیلمبرداری کرین گفت: کرین به تنهایی بنا بر متراژ ۴،۶، ۸ و ۱۲ متری از ۲۴ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان و اگر همراه با فرد فنی و حمل و نقل اجاره داده شود به ازای هر آپشن ۴۰ هزار تومان به هزینه اجاره افزوده می‌شود.

او بیان کرد: هزینه اجاره هر باطری اضافه عکاسی ۲۰۰۰ تومان است و در کنار آن فیلتر رنگی بنا بر سایز انتخابی ۲۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان هزینه اجاره دارد.

وی تاکید کرد: هزینه هر ساعت اجاره دوربین فیلمبرداری از ۱۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان است که این ۹۰۰ هزار تومان برای دوربین RED است که حتما همراه با فرد فنی اجاره داده می‌شود.

این عکاس و فیلمبردار در پایان تاکید کرد: به دلیل عدم استفاده درست از کارت‌های حافظه، واحدهای صنفی اجازه اجاره آن را ندارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار