|
|
کدخبر: ۹۷۳۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون زبان در کنکور دکتری تخصصی در حد سطح عمومی مقطع کارشناسی بوده و برای همه رشته ها یکسان است.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی افزود: امتحان زبان در سطح عمومی کلیه رشته ها در سطح لیسانس(کارشناسی) بوده و برای همه رشته ها یکسان است چرا که سنجش عمومی معیار عمل بوده است.

وی درباره اعمال نمره منفی به آزمون زبان درکنکوردکتری گفت: با توجه به اینکه بقیه دروس نمره منفی دارد در صورتی که این درس نمره منفی نداشت سطح نمره اش بالا می رفت و در ارزیابی نمرات توازن را از بین می برد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: ضریب درس زبان از ۲ به یک کاهش یافته است و به همین منظور زمان آزمون زبان از ۱۰۰ دقیقه به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

آزمون نیمه متمرکزدکتریسال ۹۳ در روز ۱۶ اسفند ۹۲ برگزار می شود و داوطلبان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند ۹۲ می توانند کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

نتایج اولیه آزمون بصورت کارنامه از طریق سایت اینترنتی سازمان دهه سوم فروردین ماه ۱۳۹۳ اعلام می شود و انتخاب رشته اینترنتی برای مجازین به انتخاب رشته منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ صورت می گیرد.

معرفی اعلام اسامی شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۳ و اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۳ نیمه اول شهریور ماه ۹۳ خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار