|
|
کدخبر: ۹۷۵۰۳

برادرکشی در خیابان آبنوس کرمان چهارشنبه شب گذشته پرونده دیگری را بر روی دست بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان گذاشت

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، حسین میرزا بیگی بازپرس ویژه قتلدادسرایعمومی و انقلاب کرمان، در رابطه با قتلی که چهارشنبه گذشته رخ داد بود، گفت: در ۱۸ دی ماه سال جاری ساعت ۲۰ پلیس آگاهی از طریق کلانتری ۱۳ متوجه قتل عمدی در خیابان آبنوس شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از موضوع سریعا به محل حادثه اعزام شدیم و با جسد مردی ۲۷ ساله، درشت هیکل به نام " م - ع " که با ضربات متعدد چاقو از پای در آمده بود رو به رو شدیم.

بازپرس ویژهقتلدادسرای عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: در مرحله اول خانواده مقتول قتل را نوعی خودکشی اعلام کردند که با تحقیقات به عمل آمده از اهالی محل متوجه شدیم که برادرکشی صورت گرفته است.

میرزابیگی ادامه داد: مادر مقتول پس از نزاع با مصطفی برای حل مساله با پسر بزرگتر خود تماس می گیرد که نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه قتل عمدی صورت می‌گیرد.

بازپرس شعبه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان افزود: درگیری بین دو برادر شدت می گیرد و برادر بزرگتر با گرفتن چاقو از دست مقتول او را به قتل رسانده و فرار می کند.

وی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری دلیل قتل خود را عصبانیت عنوان کرد، اظهار کرد: پلیس آگاهی پس از پنج ساعت قاتل را هنگام خروج از شهر دستگیر کرده و تحویل قانون می دهد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در ادامه به عوامل منجر به وقوع این قتل اشاره کرد و گفت: فقدان رابطه عاطفی مناسب و قهرآمیز بین اعضای خانواده، نداشتن کنترل روحیه پرخاشگری و گرفتن حالت تهاجمی، کمبود قدرت شناختی در قاتل که سبب شده نتواند پیامد رفتار خود را محاسبه و تجسم کند از این عوامل است.

وی ادامه داد: بی اعتنایی خانواده نسبت به رفتار فرزندان خود و عدم مدیریت صحیح بر اعضای خانواده، اقدامات تنبیهی و تشویقی بی ضابطه و بی قاعده نسبت به فرزندان که احساس تبعیض و تنفر را بین فرزندان ایجاد می‌کند، از دیگرعوامل منجر به وقوع این چنین قتل‌ها است.

میرزابیگی، مراوده با همسالان منحرف را یکی دیگر از عوامل قتل‌های این چنینی دانست و بیان کرد: طرد قاطع از سوی خانواده و نداشتن قدرت گفت و گو و تبادل نظر و نبود آگاهی از احساسات یکدیگر در ارتکاب قتل نقش موثری داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با ملاحظه و دقت، درعلت‌های ذکر شده با آگاهی و شناخت کامل نسبت به تربیت فرزندان اقدام کنند تا از وقوع حوادثاین چنینی پیشگیری شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار