|
|
کدخبر: ۹۸۶۸۳

رئیس اتحادیه باغداران از تعیین قیمت میوه شب عید و ذخیره‌سازی ۱۰۰هزارتن سیب و پرتقال خبر داد و گفت: قیمت سیب ممتاز۳۸۵۰ و پرتقال شمال ۱۵۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان تعیین شده است.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، مجتبی شادلو در مورد تصویب قیمت سیب و پرتقال در تنظیمبازاراظهار داشت: با توجه به پیشنهاد بخش خصوصی و دولت و توافقاتی که انجام شده قیمت سیب ممتاز ۳۸۵۰ تومان و سیب درجه یک دماوند ۳۰۰۰ تومان تعیین شده که این ارقام به تأیید سازمان حمایت نیز رسیده است. نرخ سیب مناطق سردسیر نیز به تناسب کیفیت کمتر از این قیمت‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ پرتقال شمال نیز از ۱۵۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان تعیین شده است، گفت: این نرخ‌ها هنوز به سطح قرارداد نرسیده ولی این قیمت‌ها توافق شده بین دو طرف است ولی بر اساس این قیمت‌ها ذخیره سازی انجام شده به نحوی که ۱۰۰ هزار تن سیب و پرتقال بر حسب شرایط ذخیره شده است. البته این حجم بیشتر برای تنظیم بازار شب عید یعنی اواخر اسفند تا اواسط فروردین است.

رئیس اتحادیهباغداران در واکنش به این موضوع که آیا حجم ذخیره سیب و پرتقال در حد ۱۰۰هزار تن است، تأکید کرد: این حجم تنها مربوط به طرح تنظیم بازار شب عید است ولی ده ها برابر آن توسط بخش خصوصی ذخیره شده که تا خرداد ماه نیز نیاز بازار را پوشش خواهد داد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار