|
|
کدخبر: ۱۱۰۰۴۷

راز کاهش وزن در مصرف درست چربی است. بدون شک، مصرف چربی اشباع شده موجود در گوشت های فرآوری شده مضر است

به گزارشامید،بسیاری از شرکت ها، از طریق فروش جدیدترین دستگاه های کاهش وزن و تناسب اندام و توصیه های رژیمی، پول زیادی به جیب می زنند. شکی نیست که این مقوله جنبه تجارتی پیدا کرده است اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که بدون صرف هزینه هنگفت هم می توان وزن خود را کاهش داد. سازندگان و فروشندگان تجهیزات و محصولات کاهش وزن یک سری واقعیت ها را می دانند که علاقه ای به گفتن آن ندارند. ما در این مطلب به نقل از سایت «نیوزویک» به این واقعیت ها اشاره می کنیم؛ ورزش به تنهایی در کاهش وزن کم اثر است. اگر مربی ورزش ادعا می کند صرفاً با استفاده از وسایل و برنامه ورزشی می توانید وزن کم کنید مطمئن باشید که این ادعا بی اساس است. برای کم کردن و حفظ وزن متعادل باید ورزش همراه با رژیم غذایی مناسب باشد. در واقع ورزش به تنهایی باعثکاهش کمتر از ۳ درصد وزن کل بدن می شود. از طرفی در برخی افراد ورزش باعثگرسنگی می شود و این امر می تواند باعثبازگشت وزن قبلی شود.

مصرف چربی برای کاهش وزن ضروری است

راز کاهش وزن در مصرف درست چربی است. بدون شک، مصرف چربی اشباع شده موجود در گوشت های فرآوری شده مضر است. اما چربی های خوب مانند اسیدچرب غیرقابل اشباع می تواند به کاهش وزن کمک کند. بنابراین مواد غذایی مانند روغن زیتون، مغز میوه، آواکادو و ماهی چرب از جمله سالمون را به برنامه غذایی خود بیفزایید. این چربی ها، در سوخت کالری موثر است و احساس سیری طولانی تری ایجاد می کند.

مصرف لبنیات در کاهش وزن موثر است

مدت هاست که برخی ادعا می کنند، مصرف لبنیات باعثافزایش وزن می شود. اما واقعیت این است که کمبود کلسیم به افزایش وزن و عدم کنترل اشتها منجر می شود. برخی منابع کلسیم مانند ماست و پنیر کم چرب نسبت به منابع دیگر کلسیم در سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن موثرتر است.

برای این که روند کاهش وزن سرعت یابد، کافی است روزانه لبنیات کم چرب مصرف کنید.

شکلات کاکائو مفید است

شکلات با درصد بالای کاکائو(کم شیرین) سرشار از آنتی اکسیدان است و در صورت مصرف به میزان مناسب به کاهش وزن منجر می شود. آنتی اکسیدان های موجود در شکلات با بهبود بخشیدن به سلامت رگ ها، از تراکم چربی پیشگیری می کند.

موفقیت اولیه در کاهش وزن، اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

یکی از موضوعاتی که کارشناسان ورزشی بر آن تاکید می کنند کاهش وزن طولانی و آرام است در حالی که نتایج بررسی ها نشان می دهد کاهش قابل ملاحظه وزن در ابتدای شروع به ورزش علاوه بر تاثیر مثبت روی روحیه فرد، مانع بازگشت وزن می شود.

حرکت های کالری سوز

حرکت های کوچک مانند تکان دادن پا و ضربه زدن با کف پا به زمین می تواند در سوزاندن کالری موثر باشد. نتایج تحقیقات نشان می دهد همین حرکت های به ظاهر کوچک و کم اهمیت در طول روز می تواند ۶۵۰ کالری یا بیشتر بسوزاند.

تنفس در هوای سالم، در کاهش وزن موثر است

محققان دریافتند، سموم و ماده شیمیایی موجود در مواد غذایی و هوا در بروز چاقی مفرط نقش دارد. به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با مقاوم شدن بدن نسبت به انسولین، تحمل گلوکز و افزایش التهاب ارتباط دارد. در واقع محققان معتقدند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا، خطر بیماری دیابت را افزایش می دهد.

کم کردن دمای محیط، ارزان ترین راه کاهش وزن

محققان می گویند کم کردن دمای منزل نه تنها باعثصرفه جویی در هزینه های خانواده می شود بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند. به نقل از سایت «MSN» ادله زیادی وجود دارد که نشان می دهد سرما در کاهش وزن نقش موثری دارد. در حالی که منزل و محل کار گرم و نرم باعثافزایش وزن می شود. نتایج بررسی ۱۰ ساله محققان هلندی درباره تاثیر سرما بر روند سوخت و ساز بدن نشان می دهد تولید حرارت در واکنش به احساس سرما تا حدی که باعثلرز فرد نشود می تواند تا ۳۰ درصد سوخت و ساز را افزایش دهد و این یعنی که دمای پایین تر به طور چشمگیری می تواند میزان کالری سوزانده شده را افزایش دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار