|
|
کدخبر: ۱۱۲۷۳۰

آندروید توانست طوفانی در دنیای تلفن های همراه ایجاد کند و به سلطه آیفون پایان دهد اما همه تلاش های این سیستم عامل به دنیای تلفن محدود نمی شود و چند وقتی می شود پا خود را بسیار فراتر گذاشته است. این روزها وسیله های مختلف هستند که با این سیستم کار می کنند.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، بیش از ۵ سال از ظهور سیستم عامل پرقدرت اندروید می گذرد و دیدن آن روی هر گوشی یا تبلت، امری بسیار عادی ست. اما در اینجا می خواهم ۵ دستگاه دیگر را که از اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده می کنند به شما نشان دهم که مطمئنا از دیدن آنها تعجب می کنید!

اندروید روی فر:

درست خواندید!! این فر کهDacor Discovery IQ(!) نام دارد دارای سیستم عامل اندروید می باشد و علاوه بر این بسیاری از امکانات سخت افزاری گوشی های اندرویدی مثل پردازنده ی ۱GH، ۵۱۲MBرمDDR۲، امکان اتصال وای فای و صفحه ی نمایش ۷ اینچی برخوردار است. می توان گفت که حداقل مزیت این فر امکان کنترل از راه دور آن بوسیله ی اپلیکشن های آن روی گوشی های اندرویدی ست!

اندروید در ساخت خنک کننده ی یخچال:

اندروید برای هر وسیله خانه قابلیت استفاده دارد از جمله یخچال های هوشمند که از این مسئله مستثنی نیستند. این یخچال چهار دره ی ساخت شرکت سامسونگ نیز از اندروید استفاده می کند. صفحه ی نمایش ۸ اینچی، قابلیت اتصال وای فای و … از امکانات این یخچال است!!

کنسول های بازی اندرویدی:

شنیدن این که یک کنسول بازی دارای سیستم عامل اندروید باشد، زیاد عجیب به نظر نمی رسد، اما به هر حال جای غیرمعمولی برای این سیستم عامل محسوب می شود. از جمله ی کنسولهای مجهز شده به اندروید می توان بهOUYAوGameStickاشاره کرد که قابل حمل و نسبتاً ارزان اند اما این دلیلی بر خوب بودن آنها نیست!

اندروید در خودروها:

احتمالاً درباره ی آگهی گوگل مبنی بر استفاده از اندروید در خودروها شنیده اید. بطور خلاصه گوگل در نمایشگاهCESامسال از تصمیم خود برای ساخت دستگاه های اندروید در داشبورد ماشین ها سخن گفته است. اما فایده ی اینکار چیست؟ در جواب این سوال می توان به تماس گرفتن بدون استفاده از دست، گوش دادن به موزیک های دلخواه، دانلود برنامه های اندرویدی مورد علاقه و … اشاره کرد. اما سوال دیگر این است که آیا این امکانات باعثکاهش دقت در رانندگی نیست؟ مطمئنا هست اما فقط باید منتظر ماند و دید که این فناوری چگونه خواهد بود و چطور این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

اندروید در ماشین لباسشویی:

شاید در بین موارد ذکر شده در این گزارش، این مورد از همه جالب تر باشد! این ماشین لباسشویی علاوه بر سایر امکاناتی که اندروید دارد، در هنگام شستشو از شما سوالاتی درمورد نوع لباس، جنس آن، نوع لکه و … می پرسد و متناسب با آنها، برای شستشو از مواد شوینده و ابزارهای خاص استفاده می کند. همینطور پس از اتمام شستشو می تواند با ارسال پیامک شما را باخبر کند تا زودتر لباس ها را خارج کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار