|
|
کدخبر: ۱۱۲۷۳۲

زوج های موفق به یکدیگر عشق می روزند نه به آرمان های هم.

به گزارشامید،زوج های موفق آنچه را که نمی توانند تغییر دهند تحمل کنند، تغییر برخی ویژگی های همسر ممکن و برخی دیگر غیر ممکن است.

۱ - زوج های موفق روابطشان را دست کم نمی گیرند. زمانی که بنای خانواده بر این اساس نباشد، بذر انهدام روابط کاشته می شود.
در دوران نامزدی می کوشیم تا با توجه به نگرش و عملکردمان بر یکدیگر تاثیر گذاریم به دلیل آن که شاید یکدیگر را از دست دهیم و نامزدی بهم بخورد، در صدد هستیم تا روابط بسیار خوبی داشته باشیم. نامزدی به مثابه پیمانی است که روی کاغذ ثبت می شود اما ازدواج چون پیمانی است که بر روی سنگ حک می شود ولی سنگ هم قابل تخریب است و تحت شرایط ومعینی خرد می شود.

۲ - زوج های موفق فعالانه در صدد بر آوردن نیازهای یکدیگر می باشند برآوردن نیازهای همسر نشانه آن است که به او علاقه دارید و او را درک می کنید منتظر درخواست او نباشید خواسته ها و نیازهایش را پیش بینی کنید بیش از درخواست همسرتان، آنچه را که باعثرضایتش می شود، انجام دهید این امر برای او ارزش بسزایی دارد.

۳ - زوج های موفق در روابطشان انعطاف پذیر هستند و برای برآورده ساختن نیازهای همسر، رفتار خود را تغییر می دهند. فقط با انعطاف پذیری می توان به رشدی که باعثتغییر خواسته ها می شود دست یافت. آنان می دانند در چه مواقعی مقاومت یا گذشت در برابر خواسته های همسر جایز است. زوج های موفق برای برآورده ساختن نیاز و خواسته های غیر ممکن تلاش نمی کنند و همواره با هم صادق هستند.

۴ - زوج های موفق برای یکدیگر ارزش قایل هستند و میان عشق جبرانی و عشق واقعی تفاوت قایل می شود در عشق جبرانی شما فردی را جستجو می کنید که دارای صفات و ویژگی هایی باشد که خود را از آن بی بهره هستید اما در عشق واقعی به دنبال فردی هستید که توانایی ها و صلاحیت هایتان را ارتقاء دهد اگر فاقد عزت نفس هستید و آن را در همسرتان می جویید با ناکامی روبرو می شوید.

۵ - زوج های موفق به یکدیگر عشق می روزند نه به آرمان های هم. به آسانی می توان عاشق فرد آرمانی شد. فرد آرمانی از دو عیب و نقص مبرا است. خواسته های نامعقول و غیر منطقی ندارد و دارای صفات و ویژگی هایی است که در عشق واقعی می جویید. اما فرد آرمانی تنها در ذهن شما جای دارد و عشق آرمانی برای مدت کوتاهی دوام دارد. شما آن رفتارهایی را که دوست دارید می بینید. عیوب و نقایص فرد را نادیده می گیرید یا به راحتی از آنها چشم می پوشید. دیر یا زود با شناخت همسرتان، حقیقت معلوم می شود و مایوس و ناامید می شوید. زیرا متوجه میشوید که او همان فرد آرمانی که در ابتدا تصور می کرید نیست زوج های موفق یکدیگر را برای آنچه که هستند دوست دارند، نه برای آنچه که خواهند بود.

۶ - زوج های موفق آنچه را که نمی توانند تغییر دهند تحمل کنند، تغییر برخی ویژگی های همسر ممکن و برخی دیگر غیر ممکن است. اگر فرد مورد نظرتان قد کوتاهی ولی فرد قد بلند مورد علاقتان است قادر به تغییر این ضعف نیستید. یا باید آن را بپذیرید یا دیگر روابطتان را ادامه ندهید. اگر فرد مورد نظر بداخلاق است او سال ها این رفتار را داشته است و در آینده نیز آن را در پیش خواهد گرفت اگر می خواهید روابط تان خوب باشد، باید با این خصیصه او سازش کنید.

۷ - زوج های موفق با یکدیگر رک و صریح هستند همان ما مرتکب اشتباه می شویم. اما برخی آن را نمی پذیریم. به جای افشای خطاها و اشتباهات آنها را کتمان می کنیم و به دروغ متوسل می شویم. در حقیقت این امر باعثاتهدام روابط می شود. نخست دروغ کوچکی به همسرتان می گویید، دفعات بعد به راحتی دروغ های بزرگ تری را خواهید گفت و در روابط تان صداقت از میان میرود.

۸ - زوج های موفق در لحظات شادی و غم در کنار هم هستند و در فعالیت هایی شرکت می کنند که شادی بخش باشد و باعثصمیمیت و دوستی آنان شود. به جای آنکه منتظر لحظات شادی بخش باشند، خود آن را می آفرینند. در عین حال به خوبی میدانید که زندگی همیشه بر وفق مراد نیست. مشکلات نه تنها مانعی برای گسترش روابط ایجاد نمی کند، بلکه فرصتی برای رشد و سازش دو جانبه فراهم میکنند.

۹ - زوج های موفق رفتاری را در قبال هم در پیش می گیرند که مایلند با آنان نیز به همان گونه رفتار شود. اگر می خواهید روابطتان خوب باشد، نظرات و عقاید همسرتان را درک کنید همان رفتاری که می خواهید همسرتان با شما داشته باشد، با او داشته باشید این امر به افزایش تفاهم و همدلی که در روابط از اهمیت سزایی برخوردار است کمک می کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار