|
|
کدخبر: ۱۱۹۵۳۴

برای اینکه عذرخواهی شما پذیرفته شود، باید در زمان و مکان درستی صورت بگیرد.

به گزارشامید،عذرخواهی به ندرت امری آسان و راحت است و این، در حالی است که همه می دانند عذرخواهی چنانچه در لحظه خاص انجام شود، ا مری درست و به جا است. بعضی وقت ها فقط گفتن اینکه چقدر ناراحت هستید، در برابر آنچه اتفاق افتاده کافی نیست، به خصوص اگر کسی از دست شما رنجیده خاطر شده باشد. یکی از مشکلاتی که همسران در روابط مشترک دارند، عذرخواهی کردن از همدیگر و پذیرفتن اشتباهی است که مرتکب شده اند. گاهی نگفتن یک «ببخشید» ساده می تواند موجب جاروجنجال و سردی روابط، برای طولانی مدت شود. یاد گرفتن اینکه چطور از کسی که دوستش داریم عذرخواهی کنیم، یکی از مهمترین چیزهایی است که به استحکام زندگی مشترک کمک می کند.


مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید


نمی توانید عذرخواهی موثر و درستی را داشته باشید، اگر مغرور باشید و همیشه حق را به خودتان بدهید. چون نمی توانید آنچه را گفته یا انجام داده اید و اشتباه بوده، قبول کنید. قبل از هر کاری لازم است دست از غرور نابجای خود بردارید و متواضع باشید و به این بیندیشید که شاید واقعاً مقصر بوده اید. قبل از اینکه از همسرتان عذرخواهی کنید، به این باور برسید که اشتباه کرده اید و مسئولیت آن را نیز بپذیرید و سپس برای عذرخواهی پیش قدم شوید. صادق بودن و حسن نیت شما بی شک موجب می شود همسرتان اعتماد بیشتری به شما پیدا کند و به این ترتیب عذرخواهی شما را راحت تر می پذیرد.

تاسف خود را به زبان بیاورید


عذرخواهی کردن همیشه رفتاری عاقلانه و پسندیده است. اگر همسرتان به خاطر اشتباهی که از شما سرزده، شما را ترک کرده، واضح است که روبرو شدن با او و درخواست بخشش کاری ساده و آسان نیست، اما برای حفظ رابطه لازم است. شجاعت به خرج بدهید، افکارتان را متمرکز کنید، مثبت بیندیشید و با صداقت کامل با او روبرو شوید و از او به خاطر اشتباهی که مرتکب شده اید عذرخواهی کنید و بخواهید شما را ببخشد، زیرا این، تنها کار درستی است که می توانید انجام دهید تا قلب همسرتان را دوباره به خود دلگرم کنید و اجازه ندهید شرایط بدتر شود.

کلمات و جملات خوب به کار ببرید

اگر تصمیم برای عذرخواهی از همسرتان دارید، لازم است کلمات و جملات را به درستی انتخاب کنید و به کار ببرید. اگر هنوز احساس می کنید در آنچه اتفاق افتاده شما مقصر نیستید، با عذرخواهی به نتیجه مطلوب نمی رسید. چون به طور قطع همان گونه که می اندیشید حرف می زنید. نگه داشتن چیزهای بد در ذهن، اجازه نمی دهد شما درست فکر کنید و از کاری که مرتکب شده اید ابراز پشیمانی کنید.

زمان و مکان را در نظر بگیرید

برای اینکه عذرخواهی شما پذیرفته شود، باید در زمان و مکان درستی صورت بگیرد. بهتر است عذرخواهی بلافاصله بعد از اینکه مرتکب اشتباهی شوید، انجام شود، اما گاهی وقت ها بهتر است کمی صبر کنید تا طرف مقابل آرام شود و شرایط مساعد برای پذیرفتن عذرخواهی به وجود یابد. به این ترتیب شما شانس بیشتری خواهید داشت که سریع تر مورد بخشش قرار بگیرید، با این حال به خاطر داشته باشید زمانی که همسرتان مشغول انجام کاری است، زمان برای عذرخواهی از او مناسب نیست و در ضمن، هرگز در حضور جمع از او نخواهید که شما را ببخشد.

کاری انجام دهید که موجب خوشحالی همسرتان شود


اگر فکر می کنید فقط با کلمات نمی توانید دل شکسته همسرتان را دوباره به دست آورید، بکوشید که عذرخواهی خود را ارزشمند بسازید. به این منظور کافی است کاری برای او انجام دهید که موجب خوشحالی او شود، شما می توانید با خریدن چیزی که او دوست دارد دوباره به درون قلبش نفوذ کنید. شما می توانید با کمی خلاقیت و ابتکار، بار دیگر نگاه مساعد همسرتان را به سمت خود برگردانید. در این رابطه، صداقت و حسن نیت شما، به خوبی می تواند گذشته را پاک کند. فقط کافی است همسرتان بپذیرد که شما واقعاً تصمیم دارید گذشته را جبران کنید و آنچه را که خراب شده از نو، بهتر و زیباتر بسازید.

نامه عذرخواهی خود را بنویسید


شاید نوشتن نامه و گذاشتن یادداشت، خیلی قدیمی به نظر برسد، اما باور کنید موثرترین راه برای عذرخواهی است، آن هم در زمانی که نمی خواهد شما را ببیند، چه برسد به اینکه حاضر باشد با شما حرف بزند. برای نوشتن نامه عذرخواهی شرط لازم این نیست که آن را خیلی رسمی و با کلمات قلمبه و سلمبه، یا خیلی رمانتیک بنویسید، فقط باید صادق باشید و حسن نیت و احساسات خود را در نامه نشان دهید.

مجله خانواده / شماره ۵۰۲ / نیمه دوم بهمن ماه ۹۲ / ترجمه: ساحل نجفی / صفحه ۱۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار