|
|
کدخبر: ۱۲۲۷۷۰

کندن موهای بینی کار خطرناکی است، زیرا از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست، این کار می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایندی شود.

به گزارشامید،وظیفه اصلی موهای بینی پالایش مواد اضافی هوایی است که تنفس می کنیم.

موهای بینی همانند فیلتر هوای اتاق عمل می کنند. آنها ذرات گردوغبار، ویروس ها، باکتری ها و مواد سمی را به دام می اندازند تا ما در بازدم یا عطسه آنها را بیرون بدهیم.

تراکم بیشتر موهای بینی می تواند یک مزیت باشد. بر اساس یافته های پزشکی احتمال ابتلا به آسم در افرادی با موهای بینی کم پشت، سه برابر بیشتر از کسانی است که موهای بینی پرپشتی دارند.

موی بینی نخستین خط دفاعی بینی دربرابر عوامل نامطلوب خارجی است. پشت آنها مژک ها قرار دارند، رشته های مویین بسیار کوچکی که مدام به عقب و جلو حرکت می کنند.

این مژک ها گردوخاک و مولکول های مضر احتمالی را به سمت گلو جارو می کنند.

در آنجا این مواد به شکل قطره کوچکی از مخاط جمع می شوند که ما آن را سرفه می کنیم یا قورت می دهیم.

در صورت قورت دادن، اسید معده بخش اعظم این مواد مضر را نابود خواهد کرد.

داخل بینی، مملو از باکتری و ویروس های مختلفی است. ممکن است کندن موی بینی باعثورود این میکروب ها به مخاط بینی، جریان خون یا ایجاد عفونت های موضعی شود

بهتر است بدانید کندن ناگهانی موهای بینی کار خطرناکی است. از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست، این کار می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایندی شود.

داخل بینی، مملو از باکتری و ویروس های مختلفی است. ممکن است کندن موی بینی باعثورود این میکروب ها به مخاط بینی، جریان خون یا ایجاد عفونت های موضعی شود.

موها ی بینی برای بیرون کشیدن مواد آلوده از هوای تنفس شده، به کار می‌روند. موهای بینی ویروس‌ها، باکتری‌ها، گرد و غبار و سموم را به دام می‌اندازند و سپس با عطسه یا سرفه آنها را دفع می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار