|
|
کدخبر: ۱۴۸۸۳۸

به گفته وی تشخیص آزمایشگاهی بسیاری از بیماری های عفونی(مانند لیشمانیوز، بروسلوز، ایدز، هپاتیت و…)، واکسیناسیون و درمان سرطان ها به کمک آنتی بادی های مونوکلونال به عنوان شاخه هایی از علم ایمونولوژی می توان اشاره کرد.

یک متخصص ایمونولوژی گفت: آشفتگی در ساعت بیولوژیک بدن موجب بهم خوردن تعادل سلول های سیستم ایمنی به نفع افزایش برخی سلول های التهاب زا در بدن می شود که می تواند خطر ابتلا به انواع بیماریهای التهابی را افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، جمشید حاجتی، متخصص ایمونولوژی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران، اظهار داشت: علم ایمونولوژی امروزه به ابزاری توانمندی در دست دانشمندان و متخصصان برای مطالعه ساز و کارهای مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها تبدیل شده است.

به گفته وی تشخیص آزمایشگاهی بسیاری از بیماری های عفونی(مانند لیشمانیوز، بروسلوز، ایدز، هپاتیت و…)، واکسیناسیون و درمان سرطان ها به کمک آنتی بادی های مونوکلونال به عنوان شاخه هایی از علم ایمونولوژی می توان اشاره کرد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران ادامه داد: اگر چه امروزه به برکت توسعه و پیشرفت ایمونولوژی خاطره تلخ بیماری های عفونی و رنج ناشی از مرگ و میر جمعیت های انبوه انسانی از بین رفته است، اما هنوز وجود مشکلات و بیماری هایی نظیر سرطان ها، آلرژی ها، ناباروری ها، مشکلات دوران پیری و کهنسالی، بیماری های نقص ایمنی مادرزادی، بیماری های خودایمن و موضوع پیوند اعضاء به عنوان معضلات بهداشتی و سلامت جامعه، آینده بسیار پرمسئولیتی را برای متخصصین این رشته ایجاد کرده است.

حاجتی عنوان کرد: مطالعات اخیر دانشمندان در نقاط مختلف دنیا ارتباط قابل توجه ای بین میزان بالای ابتلا به انواع سرطان ها و نیز بیماری های خود ایمن مانند لوپوس، مالتیپل اسکلروزیس، دیابت خودایمن با آلودگی هوا و تغذیه نادرست را نشان می دهند که متاسفانه در کشور ما نیز بر اساس گزارش های اعلام شده اینگونه بیماری ها در حال افزایش است.

وی بیان داشت: در مطالعه جالب توجه ای که در مجله ساینس(Science) در سال ۲۰۱۴ میلادی به چاپ رسیده است نشان داده شده است که بی نظمی در خواب شبانه به دلیل کشیک های شبانه طولانی و یا بیخوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما(Jet lag) به دلیل ایجاد آشفتگی در ساعت بیولوژیک بدن موجب بهم خوردن تعادل سلول های سیستم ایمنی به نفع افزایش برخی سلول های التهاب زا دربدن می شود که می تواند خطر ابتلا به انواع بیماریهای التهابی را افزایش دهد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران اضافه کرد: دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران که در تاریخ ۹ الی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود، متخصصین و محققین از سرتاسر دنیا از جمله برنده جایزه نوبل پزشکی پروفسور زینکرناگل، اقدام به بحثو تبادل نظر در زمینه بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی می کنند.

حاجتی افزود: در کنگره ایمونولوژی برنامه ای تحت عنوان " جلسه پرسش و پاسخ مردمی " با حضور متخصصین برجسته دانشگاه های علوم پزشکی و برخی از متخصصین خارجی در روزهای برگزاری کنگره برگزار خواهد شد. این نشست جهت برقراری ارتباط مستقیم و صمیمانه بین مردم و متخصصین صاحب نام داخلی و خارجی در حوزه بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی مانند آلرژی، سرطانها، بیماریهای خودایمن، ناباروری و سقط جنین در دو جلسه سه ساعته انجام خواهد گرفت و افراد علاقه مند می توانند از اواخر فروردین ماه با ثبت نام در این جلسات به طور رایگان شرکت کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار