|
|
کدخبر: ۱۵۰۹۱۶

اگر به روش های همیشگی خود ادامه بدهید، دوباره به همان هایی که دست یافته اید، دست می یابید.

به گزارشافکارنیوز، هر جا که تغییر باشد، فرصت های جدید نیز ظاهر شده و رویاها را به حقیقت پیوند می دهد و هرکس می تواند بر چالش های زندگی خود غلبه بیابد.

شکرگزار دستاوردهای سال گذشته باشید

به سالی که گذشت نگاهی دوباره بیندازید. با خودتان صادق باشدی و ببینید چه اموری به خوبی پیش رفتند. شاید بعضی از موفقیت های خود را زیاد جدی نمی گیرید و برایشان ارزش قائل نیستید، اما در واقع، آنها دستاوردهای واقعی شما هستند، پس شکرگزار باشید.

بدانید چه کارهایی را می خواهید متفاوت انجام بدهید

اگر به روش های همیشگی خود ادامه بدهید، دوباره به همان هایی که دست یافته اید، دست می یابید. پس به آنچه که می خواهید به گونه ای متفاوت از سال گذشته انجام بدهید، فکر کنید. چه کارهای متفاوتی می خواهید انجام بدهید. مدتی را صرف یافتن راه های جدید بکنید و روش هایی بیابید که بهتر از راه های کنونی باشند.

به هیجان بیایید

نه تنها قدردان کامیابی های سال گذشته باشید، بلکه امیدها و انتظاراتی که از سال آینده دارید، در وجودتان احساس کنید. جلوی احساسات نگران کننده را بگیرید و جرفه های امیدواری را در خود روشن کنید. همیشه قبل از رفتن به میهمانی انتظار داریم که اوقات خوشی در آنجا بگذرانیم. می توانید این امید را نه تنها برای میهمانی ها بلکه برای هر روزی که از راه می رسد، داشته باشید.

از خودتان بپرسید که در سال آینده به چه می خواهید دست بیابید

با این سوال، خواسته خود را به هستی می فرستید. خواسته های واقعی که دوست دارید به آنها برسید و می خواهید خود را در حال انجام آن ببینید. خواسته شما هر چه که باشد از خانه یا کار جدید گرفته تا رابطه خوب با همسر و فرزندان، تصور کنید که از داشتن آنها لذت می برید.

برای رسیدن به اهدا، تدابیری بیاندیشید

به چه برنامه ها و تدابیری نیاز دارید تا با امید و شاید بیشتر وارد سال نو بشوید و در مسیر درست حرکت کنید. چه گام های خاصی را باید بردارید تا به سوی اهدافی که تعیین کرده اید جریان داشته باشید؟ در حال حاضر چه مهارت هایی دارید؟ و در آینده به چه منابع و مهارت هایی برای برنامه ریزی هایتان نیاز خواهید داشت؟ همه این امور را در نظر بگیرید.

برنامه های روشنی داشته باشید

وقتی برنامه ای دارید، گام های آن را در ذهن خود روشن کنید. برای انجام کارها راه های مختلفی وجود دارد. همان طور که در زندگی خود موفقیت ها و شادی های بیشتر تجربه می کنید، به هر یک از گام هایتان احساس مثبت القا کنید.

خود را در پایان سال آینده تصور کنید

حال خود و دنیای اطراف تان را در سال آینده مجسم کنید. چه فرقی با اکنون دارید؟ اوضاع چقدر بهتر است؟ چه تغییرات مثبتی به وجود آورده اید؟ اکنون، در «من جدیدتان» قدم بگذارید و به سالی که گذرانیده اید نگاه کنید و از موفقیت هایتان لذت ببرید. حال، از آینده بیرون بیایید و به خودتان نگاه کنید. حس اشتیاق خود را برای رشد و بالندگی قوی و قوی تر کنید. به زمان حال برگردید و فکر کنید که چه سال فوق العاده ای پیش رو دارید.

خانواده / شماره ۵۰۴ / نیمه دوم اسفند ماه ۹۲ / ترجمه: کارولین سحاکیان / صفحه ۴۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار