|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۰۹

در عمل جراحی ۴ ساعته برای پیوند قرنیه و سلول های بنیادی

سلامت > درمان - همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در دو عمل جراحی ۴ ساعته و همزمان، عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی را بر روی چشم های شوخان براخاسی و مادر وی، انجام داد.

به گزارش تسنیم،سید حسن هاشمیاسفندماه سال ۹۲، چشم های شوخان دختر ۶ ساله ای که بینایی خودش را به دلیل حساسیت دارویی از دست داده بود را معاینه کرد و روز پنج شنبه ۱۴ فروردین، همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همراه تیمی از اساتید چشم پزشکی در دو عمل جراحی ۴ ساعته و همزمان عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی را بر روی چشم های شوخان براخاسی و مادر وی، در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نور انجام داد.

هاشمی لحظاتی قبل از ورود به اتاق عمل در تشریح چگونگی عمل جراحی چشم شوخان عنوان کرد: باید با عمل پیوند قرنیه و بطور همزمان با بهره گیری از سلول های بنیادی که در این عمل نتایج آزمایشات، مادر شوخان را به عنوان کاندید دهنده سلول های بنیادی تایید شده است، با استفاده از پوسته ای از چشمان مادر شوخان دو عمل را همزمان انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هاشمی با اشاره به حساسیت و تخصصی بودن این عمل جراحی افزود: به هرحال در اعمال جراحی از این دست احتمال رد پیوند به دلیل اینکه دهنده شخص دیگری است، وجود دارد؛ اما امیدوارم که این عمل جراحی بدون کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار