|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۸۳

امروزه رنگ موهای متنوعی در بازار وجود دارند که متاسفانه بیشتر آنها مرغوب نیستند.

به گزارشافکارنیوز، امروزه برای رنگ کردن موها محصولات متنوعی در بازار وجود دارد و همین تنوع و نیز وجود رنگ های ترکیبی و دستورالعمل های مناسب برای استفاده از آن موجب شده است که بیشتر خانم ها موهایشان را در خانه خود رنگ بزنند و در هزینه رفتن به آرایشگاه صرفه جویی کنند. اگر چه روش استفاده از محصولات آرایشی که برای رنگ کردن مو مورد استفاده قرار می گیرند بسیار آسان است، اما با این حال نکاتی برای بهتر رنگ کردن مو باید رعایت شود.

سعی کنید از رنگ موهای اصل استفاده کنید

امروزه رنگ موهای متنوعی در بازار وجود دارند که متاسفانه بیشتر آنها مرغوب نیستند. بنابراین لازم است که از رنگ موهایی با مارک خوب استفاده کنید. یک رنگ موی خوب قدرت ماندگاری بیشتری بر روی موی سر دارد. برای این کار بهتر است از آرایشگرتان درباره رنگ موی مناسب موهایتان سوال کنید.

رنگ مویی انتخاب کنید که به رنگ پوست تان بخورد

با رنگ کردن مو تغییر اساسی در چهره تان به وجود می آید. بنابراین انتخاب رنگ مو در زیبایی چهره بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر پوست تان زیتونی تیره است از رنگ های بلوند کمتر استفاده کنید در عوض رنگ های مسی یا گرم برای رنگ مو انتخاب کنید. شاید در دهه هشتاد میلادی رنگ های بلوند مد روز بوده، اما فراموش نکنید که رنگ طبیعی موی سرتان بهترین انتخاب است.

موهایتان را خراب نکنید

علیرغم پیشرفت هایی که در ساخت رنگ مو به کار رفته است، اما با این حال برخی از آنها می تواند موجب زبر شدن موها شود. حتی اگر بدون آمونیاک باشد، بنابراین بهتر است هر چند وقت یک بار بین رنگ کردن موهایتان وقفه بیندازید و در واقع به موهایتان استراحت بدهید. چنانچه که موهایتان به خاطر رنگ کردن آسیب دیده است، خیلی زود پیش یک متخصص پوست و مو بروید و یا با یک آرایشگر ماهر مشورت کنید.

هر چند وقت یک بار موهایتان را ویتامینه کنید

متاسفانه رنگ های شیمیایی به موها آسیب می رسانند بنابراین لازم است که هر چند وقت یک بار موهای سر را ویتامینه کنید با این کار موها را از آسیب بیشتر محافظت می کنید.

دستورالعمل های استفاده از رنگ مو را به دقت بخوانید

تنبلی را کنار بگذارید. زمانی که یک رنگ مو می خرید دستورالعمل استفاده از آن را به دقت بخوانید. فراموش نکنید که برخی از رنگ ها دستورالعمل های خاص خودشان را دارند و ممکن است نکته ای در آن باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حتماً بعد از رنگ کردن مو برای شستن آن از یک نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید

رنگ مو موجب زبر شدن موها می شود بنابراین بهتر است که پس از شستن موهایتان از نرم کننده استفاده کنید. این کار موجب می شود که موهایتان حالت نرمی و لطافت خود را حفظ کند.

خانواده / شماره ۵۰۴ / ویژه نوروز ۹۳ / دنیا مملکت دوست / صفحه ۲۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار