|
|
کدخبر: ۱۵۲۱۵۱

فرانسوی ها که خواهان سادگی و خوشمزگی هستند، در شب سال نو چندین لایه پنکیک با عسل میل می کنند.

به گزارشافکارنیوز، وقتی نوبت به جشن سال نو می رسد، هرکس روش خاصی برای انجام کارها دارد و در هر کشوری نیز رسومو و سنت های خاصی برای ورود به سال جدید دارند تا سال پیش رو مملو از خوش اقبالی و نیک بختی باشد. در این گزارش مروری داریم بر سنت های شب سال نو در کشورهای جهان.

برزیل: در این کشور برای دور کردن نیروهای شر، در شب سال نو لباس سفید بر تن می کنند. یکی دیگر از سنت های مردم این کشور پریدن از روی هفت موج دریا است که در آخرین هفته سال انجام می شود و هر روز باید از روی یک موج بپرند و در دریا یک شاخه گل بیاندازند.

آلمان: اگر یک فرد آلمانی بخواهد بداند که در سال نو چه بختی خواهد داشت، مقداری سرب را در قاشق ذوق می کند و آن را در آب سرد می ریزد و شکلی را که سرب پیدا می کند، تعبیر می کند.

شیلی: مردم شیلی باور دارند که خوردن یک قاشق عدس پخته در نیمه شب و قرار دادن پپول در ته کفش، دوازده ماه آینده خود را مملو از موفقیت و کامیابی می کنند.

استونی: مردم این کشور شب سال نو هفت، نه یا دوازده نوع غذا تهیه می کنند تا سالی با قدرت و برکت و فراوانی داشته باشند. البته مقداری از هر غذا را دست نخورده باقی می گذارند و برای ارواح پیشینیان که برای سال نو به خانه بر می گردند، نگه می دارند.

چین: چینی ها که خود مخترع آتش بازی هستند، شب سال نو را با آتش بازی می گذرانند. آنها لباس قرمز می پوشند و در پاکت قرمز به بچه ها پول هدیه می دهند. در این کشور مانند بسیاری از کشورهای آسیایی سال نو قمری را هم جشن می گیرند تا شادی شان دو برابر بشود.

کوبا: مردم کوبا با شنیدن زنگ نیمه شب تحویل سال نو، چمدانی در دست گرفته و در خانه خود می چرخند تا در سال آینده فرصت مسافرت برایشان پیش بیاید. برای خوش اقبالی نیز، خانه را آب و جارو می کنند و از پنجره آب بیرون می ریزند.

اسپانیا: در اسپانیا و بسیاری از کشورهای اسپانیایی زبان، در شب سال نو دوازده حبه انگور میل می کنند، به طوری که با شنیدن صدای هر ضربه ساعت آ رزویی می کنند و یک دانه انگور می خورند.

آفریقای جنوبی: در ژورهانسبورگ معمول است که لوازم و اثاثیه کهنه از جمله تلویزیون، رادیو و غیره را از پنجره بیرون می اندازند.

اکوادور: در این کشور رسم است عروسکی از کسانی که دوست ندارند درست می کنند و با ورود سال نو آن را آتش می زنند تا انرژی منفی سال گذشته رها بشود. علاوه بر این، در گوشه یا کنار خانه مقداری پول پنهان می کنند تا در سال جدیدی کمیاب شوند.

روسیه: در این کشور مردم آرزوهای خود را روی تکه کاغذی نوشته و آن را می سوزانند و خاکستر آن را در لیوان ریخته و همراه نوشیدنی میل می کنند!

فیلیپین: آنها در شب سال نو لباس هایی با پارچه خالدار می پوشند و در جیب هایشان سکه می اندازند. گردی که به نشانه سکه است در این کشور سمبل کامیابی است به همین جهت خانواده ها میوه های گرد مانند پرتقال و گریپ فروت را روی میز قرار می دهند.

یونان: بچه ها با خواندن سرودهای شب سال نو، از خانواده و همسایگان شان هدیه نقدی می خواهند. وقتی شمارش معکوس فرا رسیدن سال نو شروع می شود، آنها چراغ ها را خاموش می کنند تا سال نو را با چشمانی با نشاط آغاز کنند. سنت مهم دیگر مردم این کشور تهیه کیکی است که در آن سکه می گذارند و سکه به هر کس که بیافتد، در آن سال بخت با او یار خواهد بود.

رومانی: مردم این کشور سکه های خود را در رودخانه می اندازند تا خوش شانسی به آنها روی بیاورد.

تایلند: مردم علاوه بر پاشیدن سطح آب روی هم، روی هم پودر تالک می پاشند.

فرانسه: فرانسوی ها که خواهان سادگی و خوشمزگی هستند، در شب سال نو چندین لایه پنکیک با عسل میل می کنند.

خانواده / شماره ۵۰۴ / ویژه نوروز ۹۳ / ترجمه: کارولین سحاکیان / صفحه ۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار