|
|
کدخبر: ۱۵۲۴۳۷

سلامت > عمومی - همشهری آنلاین: سخنگوی مایکل شوماخر، قهرمان هفت باره مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، می گوید شوماخر که پس از یک ضربه به سر در جریان یک حادثه اسکی در اغمای مصنوعی قرار دارد، نشانه های از پیشرفت و بیدار شدن را از خود نشان می دهد.

به گزارش رویترز «سابین کهم» سخنگویشوماخرروز جمعه ۴ آوریل در بیانیه ای گفت: «حال مایکل در حال بهبود یافتن است. او لحظاتی از هشیاری و بیدارشدن را نشان می دهد.»

سر شوماخر ۴۵ ساله در حین اسکی کردن خارج از پیست در پناهگاهی در کوه های آلپ فرانسه در ماریبل در ۲۹ دسامبر در سال گذشته به تخته سنگی اصابت کرد.

او که موفق ترین قهرمان مسابقات فرمول یک در همه دوره ها بوده است، از آن هنگام در بیمارستانی در شهر گرنوبل در شرقفرانسهدر وضعیتی پایدار اما بحرانی بستری است.

پزشکان از پایان ماه ژانویه میزان داروی بیهوشی داده شده به شوماخر را کم کردند تا او را از اغمای مصنوعی خارج کنند.

سخنگوی شوماخر گفت: «ما در طول این پیکار طولانی و سخت، به همراه تیم درمانی در بیمارستان گرنوبل در کنار او قرار داریم، و اطمینان مان به بهبودی او را حفظ می کنیم.»

شوماخر که رکورد ۹۱ بار پیروزی در مسابقات گراند پریکس را دارد، پس بازنشستگی اولیه اش از تیم فراری در سال ۲۰۰۶، برای دوره ای سه ساله با تیم مرسدس به مسابقات اتومبیلرانی بازگشت اما به علت نتایج ناامیدکننده در این دوره جدید، سال گذشته دوباره خودش را بازنشسته کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار