|
|
کدخبر: ۱۵۲۷۳۰

زندگی شهری بهانه ای شده برای تنبلی

به گزارشافکارنیوز، سعید راد بازیگر پیشکسوت با وجود اینکه در آستانه ۷۰ سالگی است اما در سطح خوبی به لحاظ آمادگی جسمانی قرار دارد و به نوعی توانسته تندرستی اش را حفظ کند، او معتقد است «عامل تندرستی اش ورزش مرتب، تغذیه مناسب و خواب منظم است» او بر این باور است که ما این روزها بیشتر شعار تندرستی می دهیم تا بخواهیم به آن عمل کنیم، با ما همراه شوید تا راز جوانی سعید راد را بدانید، البته امیدواریم همیشه سلامت باشد.

تناسب اندام را جدی بگیرید

متاسفانه این روزها با وجود تبلیغاتی که در زمینه تناسب اندام انجام می شود ولی اکثر افراد نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند و این موضوع را چندان جدی نمی گیرند متاسفانه زندگی شهری باعثشده است که اکثر ما به بی تحرکی عادت کنیم و بهانه مان هم برای ورزش نکردن نداشتن وقت باشد در حالی که با یک برنامه ریزی مناسب هم می توان ورزش کرد و هم از پس کارهای دیگر به راحتی برآمد.

هفته ای ۳ بار به توچال می روم

من عاشق کوهنوردی هستم و حداقل هفته ای ۳ بار به توچال می روم، کوهنوردی باعثمی شود که هم هوای پاک تنفس کنم و هم ورزش انجام دهم، این رشته جزو ورزش های مادر محسوب می شود و به همین جهت انجام آن می تواند تاثیر زیادی روی سلامتی ما داشته باشد، معمولاً صبح ها ساعت ۵ به توچال می روم و بعد از کوهنوردی ساعت ۱۱ به خانه می آیم، انجام این کار تاثیر زیادی روی سلامتی و تناسب اندام من گذاشته است.

شب بیداری ممنوع

متاسفانه جوان ها طی سال های اخیر تا حد زیادی سبک زندگی شان را تغییر داده اند و به شب بیداری و دور هم نشینی های شبانه روی آورده اند این موضوع باعثمی شود که آنها ساعت ۴۳ صبح بخوابند و ۱ تا ۱۲ ظهر تازه از خواب بیدار شوند، این سبک زندگی قطعاً مشکلات زیادی را در سلامتی افراد ایجاد می کند چون با این کار آنها عملاً نیمی از روزشان را از دست می دهند و برنامه غذایی شان کاملاً به هم می ریزد در حالی که نسل ما و بیشتر از آن به برنامه خواب و تغذیه شان اهمیت زیادی می دادند و سعی می کردند از یک برنامه خاصی در این زمینه پیروی کنند در نهایت همین موضوع هم باعثشده است که نسل ما به لحاظ سلامتی نسبت به نسل امروز سالم و قوی تر باشند.

اصول تغذیه فیلم های ما هم حرفه ای نیست

حالا که بحثگله از بازیگرها و بی اعتنایی آنها نسبت به سیستم تغذیه شان به میان آمد باید این نکته را هم یادآور شوم که متاسفانه رفتار غیر حرفه ای و بی تفاوتی نسبت به تغذیه و سلامت برخلاف تمام دنیا بر پیکره سینمای ما هم حاکم است در دورانی که در خارج از کشور مشغول فعالیت بازیگری بودم همه چیز حرفه ای و سر جای خودش قرار داشت، سر ساعت استراحت می شد و نهار و شام هم در راس موعدش صرف می شد. ولی در ایران هیچ برنامه ریزی مشخصی در این زمینه وجود ندارد. مدیر تولید ساعت ۳ بعدازظهر تازه سفارش غذا می دهد آن هم غذاهای چرب بدون اینکه نظارتی روی طبخ آن شده باشد، خب مسلم است بعد از صرف، کباب و خورش قیمه بازیگر و سایر عوامل خواب شان می برد و دل و دماغی برای کار کردن ندارند.

خوردن چلوکباب حساب و کتاب دارد

این روزها بازار خوردن فست فودها حسابی داغ شده است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند در وعده غذایی شان به سراغ انواع پیتزا و ساندویچ بروند، اما خب برخی از افراد هم چون به مضرات فست فود آگاه هستند، ترجیح می دهند زمانی که برای صرف غذا به بیرون می روند از انواع چلوکباب استفاده کنند، در حالی که خوردن چلوکباب هم حساب و کتاب دارد و خوردن زیاد آن می تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد و باعثچاقی و بیماری شود به همین خاطر بهتر است در مصرف انواع غذاها براساس اصول تغذیه عمل کنیم و در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

در میانسالی پیاده روی بهترین ورزش است

وقتی فرد وارد دوران میانسالی و پیری می شود، بهترین ورزش برای او پیاده روی است، من هم سعی می کنم به این موضوع پایبند باشم، به همین خاطر صبح هایم با پیاده روی در ورزشگاه انقلاب آغاز می شود و یا همان طور که پیش تر هم اشاره کردم به کوهنوردی می روم.

نفر اول بولینگ ایران بودم

من از دوران کودکی ام شیفته ورزش بودم، به همین خاطر خیلی زود جذب ورزش حرفه ای شدم و بولینگ را یاد گرفتم و آنقدر در این زمینه پیشرفت کردم که در سال ۴۷ توانستم عنوان قهرمانی ایران را تصاحب کنم و خب بعد از آن هم همواره بولینگ را با علاقه ادامه می دادم، هر چند که در سال های اخیر دیگر مانند گذشته به این ورزش نمی پردازم.

احمد نجفی از من بهتر بود

همیشه در تمام مراحل زندگی ام دوست داشتم اول باشم، اما در تحصیل این گونه نبود و درسم تعریف چندانی نداشت، در آن دوران احمد نجفی با من همکلاس و همیشه از من در درس و ریاضی جلوتر بود. ما در دوران دبیرستان در مدرسه ایتالیایی ها بودیم و او همیشه شاگرد اول می شد.

خانواده سبز / شماره ۳۹۵ و ۳۹۶ / بهمن ماه ۹۲ / نگار حسینی / صفحه ۸۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار