|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۲۹

برای بیان احساسات، دادن و گرفتن هدیه، رسمی دیرین و پابرجا و مورد پسند بوده و هست ولی در انتخاب این هدایا شاید شما هم از جمله کسانی باشید که همیشه دچار سردرگمی بوده اید.

به گزارشافکارنیوز، شاید شما هم از جمله کسانی باشید که احساس کرده اید که هرگز از طرف همسرتان آن طور که دوست دارید، مورد قدردانی و سپاس قرار نگرفته اید و از طرفی شاید با این مشکل روبرو شده اید که با وجود تمام تلاشی که برای خشنودی و شادی همسرتان انجام داده اید، در نهایت تمام تلاش هایتان بی ثمر و بی اهمیت تلقی می شود.

برای بیان احساسات، دادن و گرفتن هدیه، رسمی دیرین و پابرجا و مورد پسند بوده و هست ولی در انتخاب این هدایا شاید شما هم از جمله کسانی باشید که همیشه دچار سردرگمی بوده اید.

پیدا کرده راه حل، چندان سخت و ناممکن نیست. یکی از راه های نسبتاً آشنا و در دسترس، این است که اگر شما قدری به طرف مقابل تان و علایق و نیازهایش توجه کنید، به راحتی می توانید هدیه مناسب را برای او تهیه کنید. راه حل راحت تر شاید پرسیدن مستقیم از شریک و همسرتان در مورد علایقش باشد. حتی در مورد برخی آقایان، حل این مسئله شاید در بردن همسرشان به یک فروشگاه و درخواست از او که هدیه مورد علاقه اش را خودش انتخاب کند و شاید حتی برای کسانی که حتی فرصت همراهی همسر خود را نیز ندارند، دادن وجه نقد یا کارت هدیه، راهکار مناسب تری باشد.

ولی شاید شما به دنبال روش هایی رومانتیک تر و در واقع سورپرایز کردن همسر خود باشید و شاید هم این هدیه دادن شروع یک رابطه صمیمانه و بیان احساس باشد. چگونه شما می توانید به فردی که چندان در زندگی شما حضور نداشته و صرفاً در چند ملاقات جمعی یا گردهمایی فامیلی و دوستانه حضور داشته، هدیه مناسبی که هم او را غافلگیر کند و هم احساس شما را نسبت به او نشان دهد، بدهید. از طرفی، چرا گاهی هدیه شما علیرغم صرف هزینه و وقت، مورد استقبال قرار نمی گیرد؟ در پاسخ به این سوال، قدری آگاهی از ویژگی های کلی افراد می تواند کارساز باشد. ما به طور کلی، افراد را به سه گروه لمسی، دیداری و شنیداری تقسیم می کنیم.

گروه لمسی

ویژگی های یک فرد لمسی این است که از طریق تماس حسی با محیط پیرامون خود تماس برقرار می کند. افراد لمسی با ورود به یک مجلس به دنبال یک فضای مناسب یا به اصطلاح عامیانه، یک جای گرم و نرم برای نشستن هستند. این افراد هنگام نشستن تمایل به لم دادن و تماس بیشتر لمسی با محیط خود دارند و از این که یک شی را در حین صحبت با شما لمس کنند و حتی به علامت صمیمیت، شانه شما را لمس کنند و حتی در صورت حس صمیمیت تقاضای یک ماساژ نرم را از شما داشته باشند، ابایی ندارند. اگر فردی که شما تمایل به هدیه دادن به او هستید، این ویژگی را دارد؛ شما بهتر است از وسایلی مانند یک لباس از جنس راحت که حس لمسی لذت بخش دارد و شاید دعوت او به یک رستوران با غذاهای اشتهاآور و سایر هدایایی که ویژگی های لمسی مطبوعی دارند، استفاده کنید.

گروه دیداری

این افراد معمولاً تمایل به ارتباط دیداری با محیط پیرامون دارند. همچنین آنها تمایل به ورانداز تمام فضا افراد و اشیا در نگاه اول دارند و سعی می کنند از طریق ورانداز اطراف به حس کنجکاوی خود پاسخ دهند. آنها معمولاً در ورود به یک مخیط سعی می کنند در محلی قرار بگیرند که حداکثر پرسپکتیو و فضای بینایی خود را داشته باشد.

این افراد به دریافت هدایایی که لذت بصری و زیبایی دیداری دارد و شاید بتوان گفت رنگ و لعاب و ظاهر فیزیکی زیبایی دارد، تمایل دارند. شاید یک شی با ویژگی های بصری قابل ملاحظه مانند یک انگشتر زیبا یا لباسی با رنگ و جلوه ظاهری زیبا بتواند حس رضایت را در این افراد ایجاد کند.

گروه شنیداری

این افراد معمولاً در یک مجلس، محلی را انتخاب می کنند که توانایی ارتباط شنیداری خوبی را با محیط برقرار کنند و سعی در دریافت شنیداری از محیط خود دارند.

این افراد از ارتباط کلامی مطبوع با محیط خود حس رضایت بیشتری کسب می کنند و از بیان کلامی احساس شما نسبت به خود، احساس رضایت قابل ملاحظه ای دارند. بهتر است از بیان کلامی حس خود نسبت به این افراد هنگام هدیه دادن، چه به صورت گفتاری و چه به صورت نوشتاری خودداری نکنید.

نکات اساسی

دو نکته اساسی که قابل ذکر است؛ یکی اینکه خیلی از اوقات ما در دادن هدیه، به ویژگی های فردی خودمان بیشتر توجه می کنیم تا ویژگی های طرف مقابل برای مثال یک فرد دیداری ممکن است ناخودآگاه تمایل بیشتری داشته باشد هدیه ای با ویژگی های بصری برای طرف مقابل خود تهیه کند. اگر طرف مقابل یک فرد لمسی یا دیداری باشد، ممکن است نوع این هدیه چندان مطلوب و مناسب نباشد.

دومین مسئله این است که بسیاری از زوج ها حتی با وجود درخواست مستقیم طرف مقابل در مورد نیازشان از انجام خواسته طرف مقابل با این جمله که من هرگز یاد نگرفته ام به این صورت محبت کنم، سعی می کنند خود را تبرئه کنند. در توضیح این مطلب باید گفت هیچ کاری برای یاد گرفتن با تمرین، قدری مطالعه و آموزش و شاید قدری مشورت؛ آن قدر سخت نیست.

کدبانو / شماره ۶ / فروردین ماه ۹۳ / دکتر کامران عسگری / صفحه ۶۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار