|
|
کدخبر: ۱۵۴۳۰۶

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسر کشور به همراه کارنامه و فرم انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۳ اعلام می شود.

خبرگزاری مهر:نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسر کشور به همراه کارنامه و فرم انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۳ اعلام می شود.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ در روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه ۹۲ با حضور ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ نفر زن و ۴۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر مرد به عبارت دیگر ۵۱.۹۲ درصد داوطلبان زن و ۴۸.۰۸ درصد داوطلبان مرد بودند.

در این آزمون با توجه به شرکت برخی از داوطلبان در رشته دوم تعداد یک میلیون و ۶۳ هزار و ۸۷۶ کارت ورود به جلسه آزمون برای کنکور ارشد صادر شد.

آزمون کارشناسی ارشد در ۱۴۲ کدرشته برگزار شده است که از این تعداد ۵۱ کدر رشته علوم انسانی، ۱۶ کد رشته علوم پایه، ۲۹ کدرشته فنی مهندسی، ۲۵ کدرشته کشاورزی، ۱۳ کد رشته هنر و ۸ کدرشته دامپزشکی هستند.

پیش از این گفته شده بود که تعداد ۱۳۴ هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد سال ۹۲ پذیرفته می شود و ظرفیت پذیرش در سال ۹۳ افزایش خواهد داشت و به حدود ۱۵۰ هزار نفر می رسد.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه و انتخاب رشته توسط داوطلبان در نیمه دوم اردیبهشت ۹۳ انجام می شود و پذیرفته شدگان مرحله اول می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص، زمان انجام مصاحبه و تاریخ آزمون مرحله دوم کدرشته های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه نیمه دوم خردادماه ۹۳ منتشر می شود.

نتایج نهایی آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۳ دهه اول شهریورماه ۹۳ اعلام می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار