|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۷۹

امکان شناسایی بیماری ها قبل از تولد

محققان آمریکایی با استفاده از دی ان ای والدین، امکان تهیه نسخه دیجیتالی از جنین را فراهم کرده اند که از قابلیت اسکن شدن برای احتمال ابتلا به بیماری های مختلف برخوردار است.

به گزارشافکارنیوز، فناوری توسعه یافته توسط محققان شرکت Genepeeks شامل تولید جنین مجازی با ترکیب دیجیتالی داده های دی ان ای والدین است که ۱۰۰ هزار برابر قویتر از سرویس های غربالگری موجود است.

فناوری Matchright به والدین این امکان را می دهد تا پیش از شکل گیری جنین و با استفاده از داده های دی ان ای، خطرات ژنتیکی که آینده فرزند آنها را تهدید می کند، ارزیابی کنند.

جنین دیجیتالی برای بیماری های ژنتیکی مختلف مورد غربالگری قرار گرفته و خطرات بالقوه سلامتی کودک در آینده نشان داده می شود.

سیستم ۱۹۹۵ دلاری Matchright ابتدا اقدام به غربالگری دی ان ای والدین یا اهدا کننده(تخمک - اسپرم) برای هر نوع اختلال ژنتیکی می کند.

با ترکیب اطلاعات ژنتیکی از اسپرم و تخمک، تا ۱۰ هزار جنین شبیه سازی شده برای هر زوج ایجاد می شود و سیستم، جهش احتمالی در هر ژن را مورد بررسی قرار می دهد؛ در این حالت وضعیت سلامت جنین یا فهرستی از بیماری های احتمالی در اختیار والدین قرار می گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار