|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۸۱

هر میزبان با تجربه ای می داند که نباید در اوقات پرهیجان زندگی، برای میهمانی برنامه ریزی کرد.

به گزارشافکارنیوز، با شروع سال نو، میهمانی ها و دیدوبازدیدها نیز آغاز می شود و با اینکه میهمانی رفتن لطف خاصی دارد، بالاخره باید در نقش میزبان نیز قرار گرفت. حال اگر می خواهید میهمانی بدهید و استرس نداشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید.

برنامه ریزی یعنی همه چیز

هر میزبان با تجربه ای می داند که نباید در اوقات پرهیجان زندگی، برای میهمانی برنامه ریزی کرد. به تقویم تان نگاه کنید و روزی را که قبل و بعد از آن وقت آزاد بیشتری دارید، پیدا کنید تا به این طریق از کارهایی که باید برای میهمانی انجام بدهید، لذت ببرید، به جای آنکه سراسیمه کاری را نیمه کاره رها کرده و به سراغ دیگری بروید.

به سادگی اهمیت بدهید

پس از برنامه ریزی، سادگی یعنی همه چیز، یکی از بزرگترین اشتباهات این است که باری بیش از توان مان بر می داریم و در نتیجه دچار استرس می شویم. تلاش های خود را ساده تر کنید تا با سرعت و روش زندگی تان همخوانی داشته باشد. برای مثال به جای میهمانی شام شب جمعه می توانید میهمانی عصر بدهید و به جای شام چای و شیرینی سرو کنید.

فهرست میهمانان را تهیه کنید

با صرف کمی وقت، نام گروهی از میهمانانی را که می خواهید دعوت کنید، فهرست کنید و از سازگاری بین آنها نیز اطمینان بیابید. هیچ چیز استرس آفرین تر از این نیست که میهمانانی دعوت کنید که می دانید با هم مشکل دارند. کسانی را دعوت کنید که می دانید از کنار هم بودن و گذراندن وقت با هم لذت می برند.

از خانواده کمک بگیرید

یکی از استرس آفرین ترین عوامل برای میهمانی دادن، کار زیاد در مدت زمان کم است. از اعضای خانواده خود بخواهید که به شما کمک کنند. حتی بچه ها هم می توانند کارهای ساده ای انجام بدهند و بار استرس تان را کاهش بدهند.

میهمانی با دست پخت همه میهمانان

اگر به نظرتان آشپزی و پختن غذاهای مختلف بیش از توان شما است، روش دیگری پیش بگیرید و با انتخاب موضوعی از میهمانان بخواهید غذاهای مختلفی تهیه و به خانه شما بیاورند. برای مثال غذاهای ملل را انتخاب کرده و از هر یک از میهمانان بخواهید غذای مخصوص کشور خاصی را تهیه و همراه بیاورد.

با حساب بانکی خود مهربان باشید

میهمانی ها نباید شما را از لحاظ مالی دچار مشکل کنند، چون این رسم، بیشتر برای محکم کردن پایه های ارتباطی و دوستی ها است. اگر بودجه کمی دارید، می توانید در چارچوب همان بودجه بهترین میهمانی ها را بدهید. به خانواده و دوستان نشان بدهید که به آنها اهمیت می دهید و در همین حین روش های مختلفی به کار بگیرید تا زیاد خرج نکنید.

قبل از رسیدن میهمان ها مدتی را به خود اختصاص بدهید

پیش از شروع میهمانی حتماً مدتی را به خودتان اختصاص بدهید. حتی یک ساعت هم می تواند به شما کمک کند تا آرامش کافی را به دست بیاورید. کارهایی را که می دانید به شما آرامش می دهد، انجام بدهید از جمله دوش گرفتن، گوش دادن به موسیقی ملایم یا پیاده روی کوتاه در فضای باز. هر کاری که می تواند استرس تان را کاهش بدهد، انجام بدهید. میزبانی که آرامش داشته باشد، به میهمانانش هم آرامش و شادی می بخشد و میهمانی خاطره انگیزی به وجود می آورد.

خانواده / شماره ۵۰۴ / ویژه نوروز ۹۳ / صفحه ۴۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار