|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۲۵

لازم نیست که حتماً دنبال کرم ها و محلول های گران قیمت و کمیاب باشید حتی کرم های دست و صورتی که در حمام هتل ها می گذارند هم می توانند مفید واقع شوند.

به گزارشافکارنیوز، تا به حال مطالب زیادی راجع به مراقبت از پوست نوشته و گفته شده که شاید هر خانمی بسیاری از آنها را بلد باشد، اما در این متن سعی کرده ایم تا مطالبی جدیدتر و کمتر گفته شده را به شما توصیه کنیم.

لوسیون ها و کرم های ساده

لازم نیست که حتماً دنبال کرم ها و محلول های گران قیمت و کمیاب باشید حتی کرم های دست و صورتی که در حمام هتل ها می گذارند هم می توانند مفید واقع شوند. هر محلول پوستی نه تنها می تواند به طور موقتی خطوط پوست را پر کند بلکه سبب به تاخیر افتادن عوارض ناشی از افزایش سن نیز می شود. مهمترین عاملی که سبب بهبود جای زخم جراحی یا هر زخم دیگر روی پوست می شود، مرطوب نگه داشتن پوست است.
ضایعات پوستی ناشی از آفتاب هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر در اثر بی دقتی در تعطیلات، پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده چاره این است: هر روز از لوسیونی حاوی گلیسیرین یا هر ماده مرطوب کننده دیگر استفاده کنید تا پوست ترمیم شود. این گونه مرطوب کننده ها همچنین حالت ارتجاعی پوست را بیشتر می کند تا در اثر خنده یا اخم یا هر تغییر دیگری روی پوست صورت، چین و چروک در آن پدیدار نشود.

انقباض صورت

خیلی از ما عادت داریم هنگام ورزش کردن یا انجام کارهای روزمره، عضلات صورت خود را منقبض کنیم که کار درستی نیست. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید.

همه جا آفتاب هست

تصور نکنید چون صبح خیلی زود از خانه بیرون می روید و غروب باز می گردید و در این فاصله در اداره هستید پس از مضرات آفتاب در امان هستید. برخلاف امواج UVB امواج UVA از هر طریقی حتی از پنجره های خانه، محل کار یا ماشین هم عبور می کنند. مطالعات نشان داده اند این امواج سرطان زا هستند و سبب ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست اشخاص مسن می شوند. پس ۳۶۵ روز سال چه بارانی چه ابری، چه در خانه و چه در محل کار کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

تنها آفتاب نیست

دوری از آفتاب و استفاده از ضد آفتاب نمی تواند ضرری که گرمای بخاری یا هر دستگاه گرم کننده دیگر به صورت شما می زند را جبران کند. وقتی صورت شما در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ سانتیمتری بخاری قرار می گیرد، قرمزی و شکستگی کلاژن ها در آن رخ می دهد. توصیه می شود از دستگاه های گرمایشی حدود سه متر فاصله بگیرند.

خطوط خواب

وقتی به پهلو می خوابیم، صورت ما به تاخوردگی ها و خطوط روی بالش فشرده می شود و همین خطوط روی پوست ما هم نقش می بندند. یکی از راه ها برای پیشگیری از این امر خوابیدن به پشت است. راه دیگر استفاده از رو بالشی ابریشمی یا ساتنی است.

آب

در نوشیدن آب صرفه جویی نکنید تا پوست تان قدردان شما باشد. البته نوشیدن آب با نی توصیه نمی شود. چرا که سبب ایجاد چروک در اطراف دهان یا بیشتر شدن چروک های موجود می شود. پس بهتر است در صورت امکان آب تصفیه شده را با لیوان بنوشید یا از بطری هایی که دهانه کوچکی دارند و نوشیدن آب با آنها آسان است استفاده کنیم.

خانواده جوان / شماره ۲۰۲ / فروردین ماه ۹۳ / سارا سلیمانی / صفحه ۲۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار