|
|
کدخبر: ۱۵۶۷۷۵

معینی با بیان اینکه این افراد معمولا بعد از خوردن غذا دچار این مشکل می شوند گفت: این بیماران در زمانی که معده خالی است احساس راحتی می کنند.

درکتاب های قدیم دقیقاً یک بیماری به نام سوزش معده تعریف شده است که علائم آن به بیماری رفلاکس امروزی تا حد زیادی مطابقت دارد.

فاطمه معینی دستیار تخصصی طب سنتی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درکتاب های قدیم دقیقاً یک بیماری به نام سوزش معده تعریف شده است که علائم آن به بیماری رفلاکس امروزی تا حد زیادی مطابقت دارد.

وی بیان داشت: سه علت عمده در بروز رفلاکس مطرح شده است که با توجه به دلایل هر کدام درمان های خاصی ذکر شده است.

ضعف معده ایجاد رفلاکس می کند


معینی گفت: یک علت برای رفلاکس معده به مری آن است که فرد تا حدودی ضعف معده داشته و غذا های غلیظ مثل نان فتیر و یا میوه های خام بخورد این فرد به دلیل ضعف معده غذا را به خوبی هضم نکرده و غذا تحت تأثیر حرارت ضعیف معده ترش شده و باعثسوزش در معده می شود.

وی به دومین علت این مشکل اشاره کرد و گفت: افرادی هستند که معده بسیار ضعیفی دارند و دچار اختلال هضم می شوند و به مرور زمان باعثتجمع رطوبت های خام درمعده می شود که در نهایت غذا ترش شده و این ترشی باعثسوزش دهانه معده یا سردل می شود.

معینی با بیان اینکه این افراد معمولا بعد از خوردن غذا دچار این مشکل می شوند گفت: این بیماران در زمانی که معده خالی است احساس راحتی می کنند.

دستیار تخصصی طب سنتی درباره درمان رفلاکس اظهار داشت: استفاده از تقویت کننده ها و معجون های قابض تحت نظر پزشک که معده را تقویت می کنند.

معینی با اشاره به علت سودا گفت: درمان این مورد استفاده از داروهایی برای تقویت معده است.

وی در پایان مهمترین عامل در ایجاد رفلاکس را ضعف عملکرد معده دانست و گفت: عدم هضم خوب غذا، باعثانباشته شدن رطوبات خام و درنتیجه ایجاد یک شلی در دیواره و دهانه معده می شود که دهانه معده قوام لازم را نداشته و منجر به برگشت غذا می شود و در نهایت تقویت معده در درمان مؤثر است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار