|
|
کدخبر: ۱۵۶۷۷۶

کربوهیدرات های موجود در نان های سبوس دار هضم کندتری دارند و انرژی را خیلی آرام و یکنواخت در اختیار بدن قرار می دهند و این به دلیل فیبر موجود در نان سبوس دار است

نان های سفید خیلی سریع می توانند سطح انسولین خون را بالا ببرند و بنابر این ذخایر چربی در بدن زیاد می شود.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کالری آزاد شده در نان ها به دلیل وجود کربوهیدرات های موجود در آن است و این کربوهیدرات ها در نان سفید و نان سبوس دار فرق می کند.

انوشه اضافه کرد: کربوهیدرات های موجود در نان های سبوس دار هضم کندتری دارند و انرژی را خیلی آرام و یکنواخت در اختیار بدن قرار می دهند و این به دلیل فیبر موجود در نان سبوس دار است.

وی با اشاره به این که نان های سفید خیلی راحت هضم می شوند بیان داشت: این نان ها خیلی سریع می توانند سطح انسولین خون را بالا ببرند و بنابر این ذخایر چربی در بدن زیاد می شود زیرا همان لحظه که سطح انسولین بالا می رود باعثمی شود مقداری از آن مصرف و بقیه به صورت ذخایر چربی در آید.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه اظهار داشت: به دلایلی که گفته می شود نان سفید برای " بیماران دیابتی " مضر است و به هیچ عنوان مصرف آن توصیه نمی شود.

وی گفت: بیماران دیابتی باید از نان های سبوس دار استفاده کنند که نان سنگک، بربری و نان های سبوس دار صنعتی بسیار مناسب هستند.

انوشه با بیان اینکه نان های صنعتی سبوس دار مناسب تر هستند گفت: این نان ها به دلیل پخت بهتر، عوارض گوارشی کمتری ایجاد می کنند و همچنین ضایعات و دورریزی کمتری دارند.

وی با اشاره به بیمارانی که مبتلا به " ناراحتی های گوارشی " هستند اظهار داشت: این بیماران که نمی توانند سبوس را به خوبی هضم کنند و دچار مشکلات گوارشی و نفخ زیاد می شوند بهتر است از نان سفید استفاده کنند.

انوشه در ادامه گفت: بسیاری از ویتامین ها به خصوص " ویتامین های گروه B " و املاح در سبوس وجود دارند و توصیه می شود بیماران دیابتی و کسانی که مبتلا به اضافه وزن هستند حتما از نان های حاوی سبوس استفاده کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار