|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۲۰

این پزشکان همچنین اظهار داشتند: در تمام مردان و زنان مبتلا به این نوع عارضه به طور متوسط نرخ ابتلا به پوکی استخوان برابر است.

نتایج یک آزمایش جدید آشکار ساخت افراد مبتلا به مشکلات تنفسی ناشی از آسم، بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی سوابق پزشکی بیش از ۷۰۰۰ فرد بزرگسال در «سئول»، پایتخت کره جنوبی ارزیابی و در نهایت مشخص شد تراکم بافت استخوانی در ستون فقرات افرادی که با علائم خاصی از بیماری آسم دست به گریبان هستند به میزان قابل توجهی کمتر است. به گفته پزشکان، این گروه از مبتلایان به آسم با مشکل حساسیت بالای مجاری تنفسی مواجه هستند که به همین دلیل حملات آسم در آنها در مدت زمان کوتاهی اتفاق می افتد.

این پزشکان همچنین اظهار داشتند: در تمام مردان و زنان مبتلا به این نوع عارضه به طور متوسط نرخ ابتلا به پوکی استخوان برابر است.

با این حال این متخصصان تاکید کردند که هنوز نمی توان گفت علائم آسم ابتدا بروز می کند یا خطر پوکی استخوان و اینکه چه عاملی این دو را به یکدیگر مرتبط می کند و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

دکتر «سونال سینگ» از دانشگاه جانز هاپکینز که در این مطالعه شرکت نداشته معتقد است: آسم می تواند خطری برای پوکی استخوان باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا ۲۵ میلیون آمریکایی به آسم مبتلا هستند. همچنین جراحان عمومی آمریکا در سال ۲۰۱۲ پیش بینی کرده بودند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی نیمی از آمریکایی های بالای ۵۰ سال به عارضه ضعف استخوان ها مبتلا می شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار