|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۳۲

در این مقاله نکاتی مطرح شده که رعایت آنها به زوج های جوان کمک می کند تا دیدوبازدیدهای شیرینی با اقوام و آشنایان همسرشان داشته باشند.

به گزارشافکارنیوز، برای جوانانی که به تازگی زندگی مشترک را شروع کرده اند، عید نوروز یکی از اولین تجربه های مشترک محسوب می شود، چون در مراسم دید و بازدیدها، با خانواده و اقوام جدید روبرو می شوند که شاید فقط اسم آنها را شنیده، یا در مراسم ازدواج شان، دیداری کوتاه با آنان داشته اند، باید برای ادای احترام و آشنایی بیشتر با آنان نیز آماده شوند.

برای عده ای از افراد برحسب روحیاتی که دارند، دیدوبازدیدها با استرس یا نگرانی همراه است و فقط شریک زندگی شان می تواند آن تجربه را برایشان شیرین کند. هر شخصی با خانواده و اقوام خود راحت تر از افراد جدید می تواند معاشرت کند، چون با خصوصیات آنها آشناست و به این ترتیب می تواند شریک زندگی خود را نیز با در نظر گرفتن نکاتی به آنان نزدیک کند. در این مقاله نکاتی مطرح شده که رعایت آنها به زوج های جوان کمک می کند تا دیدوبازدیدهای شیرینی با اقوام و آشنایان همسرشان داشته باشند.

شناساندن اقوام

هر خانواده دارای عادات اخلاقی و فرهنگی خاص خود است و زوج های جوان باید قبل از حضور در میهمانی افرادی که برای اولین بار به خانه شان می روند، ابتدا اطلاعات کافی به شریک زندگی خود داده و وی را نسبت به رسم و رسوم و حتی خصوصیات اخلاقی اعضای فامیل و حساسیت های آنان آشنا کنند.

همراهی همسر

حضور در جمع غریبه ها، برای اولین بار زیاد خوشایند بعضی ها نیست و زمان می برد تا فردی خود را با اقوام جدید منطبق کند. البته، این امر به تفاوت های فردی نیز ربط دارد. بعضی افراد برون گرا هستند و سریع تر ارتباط برقرار می کنند و درون گرا و منزوی کمی دیرتر. در این حالت بهتر است زوج های جوان شریک زندگی خود را تنها نگذاشته و در دیدوبازدیدها و میهمانی ها، حتماً از شریک زندگی خود حمایت کرده و روحیات او را نیز برای میزبانان یا میهمانان دید و بازدیدها توضیح بدهند.

ابراز عشق و محبت

زوج های جوان، نیاز دارند در میان اقوام و آشنایان مورد توجه و محبت همسرشان قرار بگیرند. دریافت عشق و توجه، به آنان احساس غروری ناشی از خاص بودن می دهد. البته، این بدان معنا نیست که در میهمانی ها و در حضور اقوام و آشنایان به شکل افراطی به یکدیگر ابراز علاقه کنند، چون این نوع رفتار نه فقط مناسب نبوده، بلکه شان و منزلت آنان را خدشه دار می کند. گاهی فقط با یک نگاه سرشار از محبت، یا توجهی خاص به علایق و عادت های طرف مقابل می توان به وی ابراز علاقه کرد و با رفتارهای کوچک، به شریک زندگی خود قوت قلب داد.

ضرورت زمان بندی

بهتر است برای دیدوبازدید اقوامی که اولین بار ملاقات می شوند، مدت زمان کوتاهی در نظر گرفته شود. طولانی شدن میهمانی ها، ممکن است موجب بی حوصلگی عضو جدید خانواده شود. بهتر است زن و مردهای جوان به شریک زندگی خود فرصت بیشتری برای سازگاری بدهند.

مقایسه ممنوع

در دیدوبازدیدها مقایسه کردن اقوام یکدیگر و تفاوت و نوع پذیرایی، موجب بسیاری از تنش ها بین زن و مرد جوان می شود، باید در نظر گرفت هر خانواده فرهنگ منحصر به خود و آداب و رسوم خودش را دارد. شاید در ابتدا درک اقوام طرف مقابل و رفتار آنان سخت باشد، اما در نهایت می توان سازگاری به وجود آورد.

حفظ حریم شخصی

بهتر است ضمن دیدو بازدیدها، زن و شوهرهای جوان در مورد امور شخصی خود و شریک زندگی شان، به خصوص اعضای خانواده طرف مقابل حرف نزنند. گاهی سخنان به ظاهر ساده موجب رنجش شریک زندگی می شود. دقت بر نوع مکالمات اهمیت ویژه ای دارد.

خانواده جوان / شماره ۲۰۲ / فروردین ماه ۹۳ / الهه گرگوندی / صفحه ۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار