|
|
کدخبر: ۱۵۷۵۱۷

شادی، توانایی ابراز احساسات مثبت است و هر نوع خوشی که پایانی بدون پشیمانی داشته باشد خوشی حقیقی است.

به گزارشافکارنیوز، همه دوست دارند به عنوان فردی شاد و سرحال شناخته شوند و اگرچه راه هایی که افراد مختلف برای رسیدن به شادی و خرسندی پیش می گیرند با هم فرق دار. اما جنون رسیدن به شادی انسان ها را به انجام هر کاری وا می دارد. مثل سخت کار کردن، کشیدن نقشه هایی با کارآیی بیشتر، پرواز در آسمان، غواصی در اعماق دریا، امتحان کردن انواع روش ها برای پولدار شدن و…

در حالی که به جای تمام این کارها، کافی است درست دیدن و خوب دیدن را تمرین کنند. به همین سادگی متوجه خواهند شد چطور با چیزهای ساده و کوچکی که در اطراف آنها است به شادی برسند و بخندند. برای داشتن لحظات خوش احتیاجی به پول نیست. نیازی نیست حتماً به مسافرت برویم. یا در خانه ای بسیار لوکس زندگی کنیم. یادآوری خاطرات شیرین گذشته می تواند حسی خوشایند و لبخندی دلنشین برای ما به ارمغان بیاورد. به راستی که شادی، توانایی ابراز احساسات مثبت است و هر نوع خوشی که پایانی بدون پشیمانی داشته باشد خوشی حقیقی است.

اما چطور می توان بدون داشتن پول، شاد زندگی کرد؟

راهکارهای مطرح شده در این مقاله تا حدودی می تواند روزهای سرد و پر از اندوه را گرم و شاد بسازد.

سفر با کتاب به نقاط نادیده

اگرچه کتاب ممکن است درس و مدرسه را به یاد بیاورد، اما می تواند مایه لذت، تفریح و سرگرمی باشد. با کتاب، شما می توانید به جاهایی بروید که هرگز نرفته اید. کتاب مورد علاقه تان را انتخاب کنید و آماده یک سفر با لحظاتی پر از شگفتی و هیجان شوید. کتاب به شما چیزهای زیادی می آموزد، شما را به فکر کردن وادار و به نوشتن تشویق می کند. شما را به خنده، تعجب و گاهی به گریه می اندازد. کتاب حسی از دانستن اطلاعات بیشتر به شما می دهد و همین می تواند وجودتان را لبریز از شور و شعف کند.

گردش در طبیعت را فراموش نکنید

هیچ دارویی به اندازه گردش در طبیعت شادی بخش و انرژی زا نیست. اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید هنگام بارش باران زیر آن بروید و اجازه دهید قطرات باران صورت شما را خیس کند. در ساحل دریا بدون کفش قدم بزنید. به باغ، رودخانه، کوه، جنگل و یا حتی پارک خارج از شهر بروید و نفس های عمیق بکشید. کافی بنشینید و به صدای پرندگان، امواج آب، نسیم باد و ریزش باران گوش بسپارید تا وجودتان پر از نشاط و انرژی شود. به تماشای پرواز پرندگان، جریان آب، گل ها، رقص برگ ها و حتی آسمان و ابرها و خورشید بنشینید و اجازه دهید روح تان با آرامش و زیبایی طبیعت ادغام شود.

استراحت کافی معجزه می کند

یک ضرب المثل هلندی می گوید خنده خوب و استراحت کافی درمان هر بیماری است. این گفته حقیقت دارد. خواب خوب و کافی معجزه می کند. با خواب کافی مغز فرصت بازسازی تمام ناراحتی ها را پیدا می کند و همه آنها را التیام می بخشد. بعد از خواب خوب شما احساس تازگی، انرژی و شادی خواهید کرد و برای یک روز جدید با نگرشی مثبت آماده می شوید.

بازی کم خرج ترین عامل شادی است

کم خرج ترین و در دسترس ترین عامل شادی حضور بچه ای در زندگی است. بازی کردن با بچه ها کاهنده استرس و شادی آور است. مادامی که شما فکر نمی کنید بچه ها عامل مزاحمت و سروصدا هستند، آنها می توانند مایه اشتیاق، شادابی و انرژی باشند و عشق، صمیمیت و پاکی و درستی را به شما القاء کنند. اگر شما از داشتن بچه کوچک محروم هستید، به پارک بروید و حداقل بازی آنها را تماشا کنید.

خاطرات خوش گذشته را مرور کنید

مدت هاست لبخند روی لبان تان خشکیده، کافی است سوار بر هواپیمای خاطرات شوید و از حال، به گذشته پرواز کنید و روزهای شاد و خنده دار زندگی تان را به یاد بیاورید. به عکس ها یا فیلم های قدیمی نگاه کنید و خودتان را در گذشته رها سازید، یادآوری لحظات خوب به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید و با انرژی بیشتری به حل مشکلات بپردازید.

خوبی را تمرین کنید

هیچ چیزی نمی تواند حس رضایت و شادمانی را به شما بدهد مگر اینکه خوب باشید. با دیگران خوب رفتار کنید. هرگز کاری را با توقع و انتظار برای دیگران انجام ندهید. با خوب بودن خود، دیگران را شاد کنید تا شادی چند برابر به شما برگردانده شود. هر خدمتی هر چند کوچک و ناچیز می تواند شما را شاد و خرسند کند. چون پاداش هر خدمتی در دستان پر از مهر خداوند است. فراموش نکنید بدی ها سوزاننده انرژی و مخرب شادی و نشاط است تا می توانید خوب باشید و خوبی را تمرین کنید.

انرژی مثبت را دریافت کنید

با جسمی سالم و ذهنی سالم قادر خواهید بود دنیایی بهتر و زیباتر برای خود بسازید و به اهداف خود دست پیدا کنید. حس دست یابی به اهداف و موفق شدن شما را خوشحال می سازد. با جسم و روحی سالم به اطراف خود، هم انرژی مثبت می دهید، هم انرژی مثبت دریافت می کنید. برای داشتن جسم و ذهن سالم، احتیاجی به پول فراوان نیست. هر روز از خانه تا محل کارتان را پیاده طی کنید. هر قدر که به سلامت جسم و روح خود بیشتر اهمیت بدهید، روزهای پرانرژی و شاد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

یک روز به خودتان مرخصی بدهید

سعی کنید به یاد بیاورید آخرین بار کی مرخصی گرفته اید؟ اگر نمی توانید به یاد آورید، زمان آن رسیده تا به خودتان مرخصی بدهید. با دوستان تماس بگیرید و برای رفتن به سینما، نمایشگاه یا حتی نشستن دور هم قرار بگذارید. یک روز به خودتان اجازه بدهید کمی بیشتر بخوابید این حق را به خودتان بدهید تا یک فنجان شیر گرم یا یک لیوان آب میوه بدون هیچ نگرانی بخورید یا هر کار دیگری را که دوست دارید در آن روز، فقط برای خودتان انجام دهید.

خانواده جوان / شماره ۲۰۲ / فروردین ماه ۹۳ / صفحه ۷

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار