|
|
کدخبر: ۱۵۷۶۰۷

محققان دانشگاه مک گیل به رهبری یک دانشمند ایرانی به تازگی دریافته اند آنفلوآنزا دارای یک پاشنه آشیل است.

به گزارشافکارنیوز، بر اساس یافته های حاصل، دارویی که مولکولی موسوم به(prostaglandin E۲(PGE۲ را مهار می کند، نرخ بقای ویروسی را در موش های آلوده به دوز مرگبار ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ افزایش می دهد.

مازیار دیوانگاهی، رهبر ارشد این مطالعه از دانشگاه مک گیل، مدعی است داروهایی که گذرگاه های PGE۲ را هدف قرار می دهند، پیش تر طراحی و روی حیوانات آزمایش شده اند، بنابراین، یافته های جدید دارای پتانسیلی عالی در حوزه بالینی نه تنها برای درمان آنفلوآنزا، بلکه دیگر عفونت های تنفسی ویروسی خواهد بود که با گذرگاه های ایمنی مشابه، تعامل دارند.

در مطالعه جدید، دیوانگاهی و تیم علمی اش دریافتند موش هایی که از لحاظ ژنتیکی طوری مهندسی شده بودند که فاقد PGE۲ باشند، واکنش های ایمنی بیشتر، سطوح ویروسی پایین تر در ریه ها و نرخ بقای بیشتری را پس از عفونی شدن با دوز مرگبار ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ در مقایسه با موش های عفونی نشان دادند که از لحاظ ژنتیکی اصلاح نشده بودند.

همچنین، موش هایی که با ترکیبی درمان شدند که PGE۲ را مهار می کند، ایمنی ضدویروسی و نرخ بقای بیشتری را به هنگام عفونت با دوز مرگبار این ویروس آنفلوآنزا در مقایسه با موش های درمان نشده از خود بروز دادند.

جزئیات این مطالعه در مجله Cell Press منتشر شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار