|
|
کدخبر: ۱۵۸۶۲۴

در این مقاله، تاثیر عقاید مذهبی بر جنبه های مختلف زندگی زن و شوهر ارزیابی شده است.

به گزارشافکارنیوز، یک عده عنوان می کنند هر کس مجاز است انتقادات مذهبی خود را داشته باشد و تصور می کنند که می توانند با اختلافات کنار بیایند. در حالی که اعتقادات مذهبی بر تمامی وجوه زندگی تاثیرگذار است و توجه به آن اهمیت زیادی دارد.

هر فردی، به نسبت نوع خانواده ای که در آن رشد کرده، دارای اعتقادات، باورها و سبک های زندگی منحصر به فردی است و وقتی که دختر و پسری تصمیم می گیرند فردی را برای زندگی آینده خود انتخاب کنند، توجه به سبک زندگی، اعتقادات مذهبی و فرهنگی خانواده طرف مقابل را نیز در نظر می گیرند و متاسفانه بعضی افراد بر این باورند که حتی اگر از نظر مذهبی وجه مشترکی با هم نداشته باشند، فقط با تکیه بر عشق می توانند زندگی مشترک خوبی داشته باشند. یک عده عنوان می کنند هرکس مجاز است اعتقادات مذهبی خود را داشته باشد و تصور می کنند که می توانند با اختلافات کنار بیایند. در حالی که اعتقادات مذهبی بر تمامی وجوه زندگی تاثیرگذار است و توجه به آن اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله، تاثیر عقاید مذهبی بر جنبه های مختلف زندگی زن و شوهر ارزیابی شده است.

انتخاب نوع تفریحات

اعتقادات مذهبی بر نوع انتخاب تفریحات و گذراندن اوقات فراغت تاثیر مستقیم دارد. انتخاب زمان، نوع مکان و حتی فعالیتی که برای گذراندن وقت برگزیده می شود ارتباط مستقیم با دیدگاه و اعتقاداتا مذهبی افراد دارد. به عنوان مثال عده ای به خاطر داشتن اعتقادات مذهبی ترجیح می دهند در مکان هایی که بسته باشد، یا طبیعتی که افراد کمتری در آن تردد دارند، وقت گذرانی کنند و عده دیگری علاقمندند در مکان های باز و اجتماعات شلوغ به تفریح بپردازند.

انتخاب روابط و رفت و آمدها

روابط با دوستان و ارتباطات خانوادگی نیز تحت تاثیر اعتقادات مذهبی قرار می گیرد. به عنوان مثال انتخاب دوستان و اقوامی که فرد تمایل دارد با آنها مراوده داشته باشد.

مدیریت اقتصادی و تعصبات اخلاقی

نوع مدیریت اقتصادی و مالی خانواده هم با اعتقادات مذهبی ارتباط دارد. افرادی که پایبند به اعتقادات مذهبی هستند در این زمینه از اصول اخلاقی خاصی پیروی می کنند.

تعهدات اخلاقی

تعهدات اخلاقی از نوع اعتقادات و باورهای مذهبی افراد سرچشمه می گیرد. شاید فردی که از اصول اخلاقی خاصی بر مبنای اعتقاداتش پیروی می کند، متفاوت تر از فردی رفتار کند که دارای اصول اخلاقی ذهنی و ساخته و پرداخته ذهن خود است. هر فرد برای خودش چارچوب های خاصی دارد که بر مبنای آن تصمیم می گیرد و زندگی خود را پیش می برد.

روش تربیتی فرزندان

تربیت فرزندان و نوع برخورد با خطاهای آنان حتی تشویق شان از نوع اعتقادات مذهبی سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال یک فرد مذهبی هدایایی تشویقی متناسب با اعتقادات خانواده برای فرزندانش بر می گزیند و فردی با اعتقادات مذهبی متفاوت، شاید ترجیحات دیگری داشته باشد. از همه مهمتر اینکه وقتی کودکان احساس کنند پدر و مادرشان اعتقادات مذهبی متفاوتی دارند، دچار تضاد شده و در انتخاب مسیر و الگوگیری مذهبی از آنان دچار مشکل می شوند.

با توجه به آنچه ذکر شد، لازم است دختر و پسر هنگام انتخاب شریک زندگی، دقت زیادی داشته باشند و فردی را مطابق دیدگاه های مذهبی و فرهنگی خودشان به عنوان شریک زندگی انتخاب کنند.

خانواده جوان / شماره ۲۰۱ / اسفند ماه ۹۲ / ستاره حمیدی / صفحه ۷

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار