|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۸۷

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به نقش میوه ها و سبزیجات در سلامت، خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها، گفت: این درحالیست که متاسفانه ۸۸ درصد مردم در روز کمتر از پنج واحد میوه و سبزی مصرف می کنند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر شهرام رفیعی فر گفت: ۸۸ درصد مردم روزانه کمتر از پنچ واحد میوه و سبزی مصرف می کنند، یعنی به طور میانگین میوه یا سبزی مصرفی شان یک و نیم واحد است.

وی افزود: ۱۷میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی به مشکلات ناشی از کمبود مصرف میوه و سبزی دچار هستند؛ به طوری که از هر ۱۰ ایرانی تنها یک نفر در طول روز به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف می کند.

رفیعی فر به افراد توصیه کرد که لحاظ روزانه پنج نوبت میوه و سبزی های خام در سبد مصرف عذایی روزانه شان را جدی بگیرند و افزود: انتخاب سبزی و میوه های تازه برای مصرف، استفاده از سبزی در کنار وعده های غذایی، مصرف میوه های تازه یا آبمیوه به عنوان میان وعده، مصرف زیاد سالاد هنگام نهار و شام با سس های بدون چربی و کمی آبغوره یا آبلیمو نیز توصیه می شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: سعی کنید میوه های خرد شده و قطعه قطعه شده را سریع مصرف یا تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید؛ زیرا پوست کندن، قطعه قطعه کردن و آسیب به بافت میوه، به مرور محتوای ویتامین های آن میوه را کم خواهد کرد.

وی افزود: به منظور تشویق کودکان به مصرف میوه، بهتر است والدین جهت میان وعده مدرسه فرزندان شان میوه در نظر بگیرند و فراموش نکنند که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می گیرد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بر تنوع در مصرف میوه ها تاکید کرد و گفت: ترکیب میوه ها با یکدیگر متفاوت است. بدین ترتیب بدن افراد ویتامین ها و ترکیبات مختلف را دریافت می کند. گیلاس، آلبالو و توت با سرطان می جنگند، سیب دارای مقدار زیادی فیبر است، پرتقال و کیوی هم محتوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و به همین ترتیب میوه های مختلف فواید خاص خود را به بدن منتقل می کنند و لازم است در مصرف آنها بحثتنوع نیز مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار