|
|
کدخبر: ۱۶۱۱۷۱

کسانی که با دهان نفس می کشند به دلیل خشکی دهان مستعد پوسیدگی دندان ها و نیز بوی بد دهان می باشند علاوه بر این، این گونه افراد مستعد تحریک و درد در ناحیه گلو و دچار شدن به عفونت های تنفسی هستند.

حالت طبیعی تنفس، تنفس با بینی است و افرادی که با بینی نفس می کشند شب ها خواب راحت تری داشته و در طول روز سر حال تر و شاداب ترند.

محسن ندافی فوق تخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تنفس با بینی در هنگام خواب بسیار متفاوت است با تنفس با دهان و در حال حاضر ثابت شده تنفس با بینی مقدار اکسیژن بیشتری را به خون می رساند.

وی افزود: در واقع حالت طبیعی تنفس، تنفس با بینی است و افرادی که با بینی نفس می کشند شب ها خواب راحت تری داشته و در طول روز شاداب تر و سرحال تر ند چراکه در شب مغز آنها استراحت بیشتری کرده است در حالیکه افرادی که با دهان نفس می کشند معمولا خواب راحتی نداشته و دچار " وقفه های تنفسی " در هنگام خواب می شوند.

وی اضافه کرد: این وقفه ها موجب تکه تکه شدن خواب شبانه ی آنها شده و باعثمی شود این افراد در طول روز خسته، خواب آلود و دچار حالت های عصبی باشند، علاوه بر این تنفس با دهان بر روی وضعیت کاری و روابط اجتماعی فرد نیز تاثیر منفی می گذارد.

وی بیان کرد: مزیت دیگر تنفس با بینی این است که هوای تنفس با گذشتن از بینی مرطوب می شود و ریه ها را آزار نمی دهد و تنفس هوای خشک برای ریه ها مضر است.

وی تاکید کرد: بینی هر انسانی بهترین و اولین فیلتر تنفسی اوست و بسیاری از ذرات مضر معلق در هوا چون میکروب ها، قارچ ها و ویروس ها را قبل از آنکه به قسمت های پایین تر مجاری تنفسی و ریه ها برسند تصفیه می کند.

وی اشاره کرد: تنفس با بینی موجب تعدیل هوای تنفسی شده و دمای آن را به دمای بدن نزدیک تر می سازد.

محسن ندافی افزود: کسانی که با دهان نفس می کشند به دلیل خشکی دهان مستعد پوسیدگی دندان ها و نیز بوی بد دهان می باشند علاوه بر این، این گونه افراد مستعد تحریک و درد در ناحیه گلو و دچار شدن به عفونت های تنفسی هستند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای تنفس با بینی رشد متناسب طبیعی صورت است و در افرادی که با دهان خود تنفس می کنند رشد فک و صورت غیر طبیعی بوده و باعثبروز مشکلاتی چون گودی کام، کشیدگی صورت، جفت نشدن درست دندان های بالا و پایین و جفت نشدن لب ها بر روی هم می گردد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار