|
|
کدخبر: ۱۶۱۷۹۱

دکترنداف کرمانی - عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

بیش از ۹۰درصد از افرادی که با شکایت از پوست اضافه در پلک های فوقانی مراجعه می کنند، مشکل اصلی شان افتادگی(پتوز) ابرو است نه پلک فوقانی و درصورتی که این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلک بالا و برداشتن پوست اضافه پلک فوقانی قرار گیرند…




دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران






لیفت ابرو و پیشانی

اگر از چین و چروک های بین ابروهایتان خسته شده اید و می خواهید صورتی زیباتر داشته باشید، این مطلب را بهتر است بخوانید:
انتخاب پزشک فوق تخصص در زمینه جراحی های زیبایی یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که درصدد انجام این اعمال هستند. برای حل این مشکل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست پزشکانی که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند را در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به آدرس www. plasticsurgeons. ir قرار داده است. محل ابرو از نظر زیبایی در مردان، روی لبه فوقانی استخوان حدقه چشم است ولی در خانم ها این محل بالاتر بوده و از لبه فوقانی استخوان حدقه چشم مختصری بالاتر است. همچنین قسمت خارجی ابرو نیز باید از قسمت داخلی آن بالاتر باشد. پیشانی نیز باید بدون چین و چروک و صاف باشد و بین ابروها نیز خطوط ناشی از اخم وجود نداشته باشد. در ادامه دکتر مجید نداف کرمانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خواهد گفت که چه کسانی کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی هستند.
چه کسانی کاندیدای عمل لیفت ابرو و پیشانی هستند؟
بیمارانی که شرایط زیر را داشته باشند، می توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی باشند:
۱ - ابروها پایین تر از حد طبیعی باشد که باعثشود صورت فرد غمگین یا خسته به نظر برسد یا ابروها قوس زیبایی نداشته باشد.
۲ - وجود چین و چروک های افقی در ناحیه پیشانی
۳ - وجود چین و چروک های عمودی در فاصله بین ابروها





لیفت ابرو مناسب است یا عمل جراحی پلک فوقانی؟
بیش از ۹۰درصد از افرادی که با شکایت از پوست اضافه در پلک های فوقانی مراجعه می کنند، مشکل اصلی شان افتادگی(پتوز) ابرو است نه پلک فوقانی و درصورتی که این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلک بالا(بلفاروپلاستی فوقانی) و برداشتن پوست اضافه پلک فوقانی قرار گیرند، افتادگی ابروی آنها بیشتر شده و فاصله ابرو تا چشم کاهش یافته و درنتیجه دچار علائم پیری ناحیه چشم و اطراف چشم می شوند.
درواقع عمل جراحی مناسب در اکثر این افراد لیفت ابرو است و با بالا بردن ابرو با عمل جراحی، پوست اضافه در پلک فوقانی برطرف می شود و چشم ها بازتر و زیباتر می شوند.
چندین تکنیک جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد که انتخاب تکنیک مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین و چروک های بین ابروها دارد
تکنیک های مختلف جهت لیفت ابرو و پیشانی چیست؟
چندین تکنیک جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد که انتخاب تکنیک مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین و چروک های بین ابروها دارد. در افرادی که پیشانی بلند(ارتفاع پیشانی بیش از ۷ سانتی متر) دارند، بهترین تکنیک، لیفت ابرو از طریق برش Hairline(محل تلاقی پوست مودار سر و پوست بدون موی پیشانی) است که در این روش علاوه بر لیفت ابرو، پوست اضافه پیشانی نیز برداشته می شود.
در افرادی که پیشانی بلند ندارند(ارتفاع پیشانی کمتر از ۷ سانتی متر) و دارای چین و چروک ناشی از اخم در بین ابروها هستند، بهترین تکنیک روش آندوسکوپیک است که با دوربین و برش های کوچک در محل رویش موها در پوست سر انجام می شود که علاوه بر لیفت ابرو، عضلات اخم نیز قطع می شوند و باعثبهبود همیشگی چین و چروک های ناشی از اخم می شود.
در افرادی که پیشانی آنها بلند نیست(ارتفاع پیشانی کمتر از ۷ سانتی متر) و چین وچروک در بین ابروها ندارند، لیفت تمپورال(شقیقه) تکنیک مناسبی است که در این تکنیک با دو برش در نواحی شقیقه در محل رویش موها، لیفت قسمت خارجی ابروها انجام می شود ولی روی عضلات اخم و چین و چروک های ناشی از این عضلات تاثیری ندارد.



عوارض احتمالی ناشی از لیفت ابرو و پیشانی چیست؟
این عمل کاملا فوق تخصصی است و باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی که آشنایی کامل به آناتومی این ناحیه دارد، انجام پذیرد، در غیر این صورت ممکن است باعثآسیب به عصب پیشانی و درنتیجه ناتوانی در بالا بردن ابروها شود.
البته این عارضه معمولا موقتی است و با مرور زمان بهبود می یابد. از عوارض دیگر کبودی و تورم اطراف چشم هاست که در چند روز اول دیده می شود و تا هفته اول خودبه خود برطرف می شود.
همچنین ممکن است ابروها پس از عمل بالاتر از حد نرمال به نظر برسند که این مسئله نیز موقتی است و تا ماه اول به محل طبیعی خود برمی گردند.



دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران



مطب ۱:ولنجک، نبش خیابان هجدهم، مجتمع خلیج فارس، طبقه پنجم، واحد ۵۰۷
تلفن تماس:۲۲۱۷۹۹۷۱،۲۲۱۷۹۹۰۵
۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

مطب ۲:سعادت آباد، بلوار دریا، انتهای خیابان مطهری شمالی، کلینیک ماد

تلفن تماس:۸۸۶۹۶۸۸۸
۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵



ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار