|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۴۰

این گروه برای درمان بیماری خود روش های مختلفی را تجربه می کنند که شاید یکی از بی دردسرترین و کم عارضه ترین آنها شیوه های طبیعی و مراجعه به متخصصان طب سنتی است.

به گزارشافکارنیوز، آلرژی فصلی از آن دست بیماری هایی است که با شروع بهار سراغ بسیاری از مردان و زنان می آید و حتی در مواردی کودکان را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. براساس آمار ارائه شده در نشریه پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا ۱۶ درصد از مردم جهان همزمان با آغاز فصل بهار این بیماری را تجربه می کنند که متاسفانه نیمی از آنها مجبورند علائم آن از قبیل آبریزش بینی، التهاب مجاری تنفسی، آبریزش چشم و خارش پوست را برای مدت زمان طولانی چه بسا تا پایان فصل بهار تحمل کنند. این گروه برای درمان بیماری خود روش های مختلفی را تجربه می کنند که شاید یکی از بی دردسرترین و کم عارضه ترین آنها شیوه های طبیعی و مراجعه به متخصصان طب سنتی است.

چه افرادی آلرژی فصلی را تجربه می کنند

با بروز آلرژی در بدن فرد بعضی از فاکتورهای خارجی مانند خوراکی ها، داروها و حتی بوی مواد غذایی موجب تحریک بیمار می شود و برای او علائمی مانند خارش، سوزش، التهاب، قرمزی پوست، آبریزش، عطسه را به وجود می آورد. درمانگران شیوه های طبیعی درمان از جمله طب سنتی ایران علت بروز این واکنش ها در بدن را حساسیت سیستم ایمنی بدن می دانند. آنها بر این باورند سیستم ایمنی بدن افرادی که دچار آلرژی می شوند در مقایسه با افراد دیگر واکنش هایه بیشتری نشان می دهد. برای نمونه همه انسان ها با مصرف سس قرمز دچار آلرژی نمی شوند اما برخی از مردم هستند که به دلیل حساسیت بالای سیستم ایمنی خود با مصرف کمترین میزان سس ممکن است دچار برخی از علائم ذکر شده، شوند و به ناچار عوارض ناشی از این بیماری را تا چند روز با خود به همراه داشته باشند بنابراین از دیدگاه شیوه های شیوه های طبیعی درمان زمانی که بدن فردی نسبت به عواملی که در حالت طبیعی نسبت به آنها واکنش نشان نمی دهد، تحریک پذیر و واکنش زا شود دچار بیماری آلرژی یا آلرژی فصلی شده است.

شیوه های طبیعی درمان را بشناسید

از آنجا که یکی از مهمترین عوامل ابتلا به آلرژی فصلی تجمع صفرا در بدن است این درمانگران برای درمان آلرژی ها صفرای بدن بیمار را متعادل می کنند. برای این کار چند شیوه رایج است. کنترل میزان مواد تولید کننده صفرا در بدن، دفع صفرای اضافه از بدن با شیوه های طبیعی و تنظیم ساختار و عملکرد سیستم ایمنی بدن از جمله شیوه هایی است که به درمان این بیماری کمک می کند. در شیوه اول که کنترل مواد مصرفی بیمار است، پرهیزهای غذایی مانند کاهش میزان مصرف ادویه جات، مواد غذایی سرخ کردنی، شکلات و برخی از غذاها به بیمار توصیه می شود و در مقابل مصرف مواد غذایی صفرابر مثل خاکشیر، سوپ جو و موادی که دارای مزاج سرد و تر هستند به بیمار توصیه می شود.

چرا نباید ریسک کرد

همان طور که پاسخ دهی افراد به داروهای شیمیایی متفاوت است در مورد داروهای گیاهی با شیوه های طبیعی درمان نیز پاسخ دهی افراد متفاوت است. مقدار دارو و طول درمان در افراد مختلف متفاوت است. یک علت آن این است که سیستم و ساختار بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است و دلیل دیگر مدت زمان ابتلا به بیماری است. هر قدر مدت زمان کمتری از بیماری گذشته باشد، بیماری زودتر درمان می شود. بیماری که مزمن شده باشد قطعاً دیرتر درمان می شود و در نهایت جدیت و پیگیری بیمار در رعایت دستورات پزشک در این زمینه تاثیرگذار است. اما مدت زمان درمان در این شیوه در مقایسه با طب مدرن بسیار کوتاه است. بیمارانی وجود دارند که به مدت ۴ سال به کلینیک های درمان آلرژی مراجعه می کنند اما همین بیماران پس از اولین جلسه حجامت و درمان تاثیرهای بی نظیری را در علائم خود مشاهده می کنند.

سیب سبز / شماره ۱۰۹ / ویژه نوروز ۹۳ / اندیشه رحیمی / صفحه ۱۴۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار