|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۵۲

نباید در مصرف این مغزها زیاده روی کرد اگر قصد خرید آجیل شب عید را دارید ما به شما بهترین نمونه های آنها را با خواصی که دارند، معرفی می کنیم.

به گزارشافکارنیوز، سال ها می آیند و می روند؛ اما بعضی رسوم همچنان پابرجا می مانند. یکی از این رسوم ماندگار و البته خوشمزه در آستانه سال جدید، خرید آجیل شب عید است. خوراکی محبوبی که در ایام عید به هر خانه ای بروید نوعی از آن را خواهید دید. مغزهای خوراکی، گذشته از طعم خوشایندی که دارند سرشار از ویژگی های سلامتی بخش هستند. در دنیا مغزهای متنوعی به عنوان آجیل استفاده می شوند که تنها بخشی از آنها در ایران مورد استفاده اند. از دل این انواع هم، تنها بخشی هستند که به ظرف آجیل خوری شب عید راه پیدا می کنند؛ ولی باید دانست نباید در انتخاب و مصرف آنها تنها به چند مورد خاص بسنده کرد، چون هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند؛ ضمن آنکه متخصصان تغذیه می گویند: نباید در مصرف این مغزها زیاده روی کرد اگر قصد خرید آجیل شب عید را دارید ما به شما بهترین نمونه های آنها را با خواصی که دارند، معرفی می کنیم.

پسته

پسته کلسترول اندکی دارد و در عین حال منبع خوبی از ویتامین «ب ۶» مس و منگنز است. در این مغز خوراکی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب «امگا۳» و «امگا۶» به همراه میزان زیادی «لوتینو زیگسانتین» وجود دارد. میزان فیبر و پروتئین پسته بالاست و تیامین، آهن و فسفر زیادی هم دارد. مصرف پسته برای بهبود عملکرد قلب، جلوگیری از دیابت، سلامت خون، افزایش توان سیستم عصبی، تقویت سیستم دفاعی بدن و زیبایی پوست مفید است.

گردو

گردو میزان کمی کلسترول و سدیم دارد و در عین حال منبع غنی مس است و میزان بسیار زیادی منگنز دارد. گردو یکی از بهترین منابع دریافت اسیدهای چرب «امگا۳» است و میزان قابل توجهی هم ویتامین «ب» و ترکیبی مفید به نام «مولیبدنیوم» دارد. مصرف گردو برای کاهش وزن، خواب بهتر، رشد موها، جلوگیری از بیماری قلبی، پیشگیری از دیابت، درخشندگی پوست، کاهش احتمال ابتلا به سرطان پانکراس و سلامت کبد مفید است.

بادام زمینی

بادام زمینی سدیم و کلسترول بسیار کمی دارد و سرشار از بیوتین است. مس و منگنز، تیاسین، مولیبدنیوم، فولات، ویتامین «ای»، فسفر، ویتامین «ب۱» و پروتئین قابل توجهی دارد. یکی از ویژگی های بادام زمینی جلوگیری از بروز سنگ کیسه صفرا است. مصرف بادام زمینی برای کاهش خطر حمله قلبی، پیشگیری از سرطان، تقویت حافظه، کمک به رفع افسردگی، سلامت زنان باردار، رشد بچه ها، سم زدایی، جلوگیری از ریزش مو و لاغری مفید است.

بادام

بادام کلسترول و سدیم کمی دارد؛ اما منبعی خوب از ریبوفلاوین، منیزیوم و منگنز است. میزان ویتامین «ای» در بادام بسیار قابل توجه است. بیوتین و مس به میزان مناسبی در آن هست و جدای از آنها می توانید فسفر روزانه تان را هم با مصرف بادام تامین کنید. مصرف بادام برای بهبود عملکرد مغز، تنظیم کلسترول، استحکام استخوان ها، سلامت قلب، افزایش توان سیستم دفاعی بدن، کاهش سطح قند خون و لطافت پوست مفید است.

فندق

کلسترول فندق نزدیک به صفر است؛ اما سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، اهن، کلسیم و ویتامین «ای» است. میزان سدیم و قند فندق اندک است. مصرف فندق برای سلامت عروق خونی، پیشگیری از سرطان، تقویت ارتباط های ماهیچه ای، بهبود ظاهر پوست، نرمی مفاصل و استحکام استخوان ها، طول عمر سیستم عصبی و افزایش تحرکات روده ای و عملکرد بهتر دستگاه گوارش مفید است.

صبح ایرانیان / شماره ۳ و ۴ / فروردین ماه ۹۳ / صفحه ۳۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار