|
|
کدخبر: ۱۶۳۱۷۴

دکتر اوز خواص روغن های درمانی را به شما معرفی می کند

به گزارشافکارنیوز، اسانس ها و روغن ها فقط برای پخت و پز نیستند بلکه در بیشتر موارد خواص دارویی هم دارند. بسیاری از آنها به شما کمک می کنند جوان تر باشید، احساس آرامش بیشتری کنید و حتی می توانند از برخی بیماری های مهم مثل سوء هاضمه یا بیماری های قلبی جلوگیری کنند. اگر خواص جادویی این اسانس ها و روغن ها را نمی دانید راهنمای دکتر اوز را بخوانید این راهنما به شما کمک می کند از این عصاره های طبیعی بهترین استفاده را ببرید.

برای آرامش شما

لیمو سرشار از مواد کم کننده استرس است. شما می توانید یک اسپری را پر از آب گرم و مقداری اسانس لیمو کنید و وقتی بعد از یک روز کاری سخت به خانه بر می گردید در خانه اسپری کنید. استنشاق آن خستگی را از تن شما به در خواهد برد. شما می توانید لیمو را با روغن زیتون مخلوط کنید و به ترکیبی جادویی برسید و این ترکیب را برای اسپری کردن استفاده کنید. با این ترکیب خیال تان از بابت اسانس لیمویی که استفاده می کنید راحت خواهد بود. برای درست کردن آن از این روش استفاده کنید:

۱. پوست لیموترش را در یک کاسه رنده کنید.
۲. نصف یک بطری شیشه ای کوچک را با آب لیمو پر کنید و بقیه آن را روغن زیتون بریزید.
۳. آن را هم بزنید. سپس بطری را در پنجره یا جایی که به آن افتاب بتابد قرار دهید. بگذارید دو، سه روز بماند تا عصاره شما حاضر شود. فراموش نکنید که باید آن را دو، سه بار در روز تکان دهید.

برای سلامت پوست شما

روغن گل سرخ سرشار از ویتامین A و E است. این روغن می تواند در جوانسازی پوست شما کمک کند و باعثشفافیت پوست شود. روغن گل سرخ به خاطر داشتن مواد التیام بخش می تواند اثرات خشکی حاصل از اگزما یا پسوریازیس را کاهش دهد. این روغن دارای خاصیت ضد تب و ضد اسپاسم هم هست. می توانید آب گرمی که حاوی روغن بگذارید. درد به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد و گرفتگی باز خواهد شد. روغن گل سرخ علاوه بر تقویت پوست، به تقویت ریشه موها، عضلات، لثه ها، رگ های خونی و روده ها کمک می کند و مانع از ریزش مو می شود. این روغن در رفع گرفتگی های سیستم تنفسی هم مفید است.

عصاره اسطوخودوس برای کاهش اضطراب شما

بو کردن اسطوخودوس می تواند هورمون های اضطراب را در خون شما کاهش دهد. شما می توانید کمی عصاره، عرق یا خود گیاه اسطوخودوس را کنار تخت تان نگه دارید و قبل از خواب بو کنید. مطمئن باشید خواب آرام تری خواهید داشت. حتی می توانید مقداری از آن را روی بالش بمالید. غیر از این اسطوخودوس می تواند در درمان ناراحتی های اعصاب و روان مثل افسردگی و برخی وسواس ها کمک کند. همچنین ضد درد هم هست و در پیشگیری از میگرن موثر است. اسطوخودوس مزایای دیگری هم دارد. اگر پوست تان خشک شده می توانید روغن آن را روی پوست بمالید تا پوست آبرسانی شده و اگر پوسته پوسته شده یا ترک خورده بهبود پیدا کند.

برای بهبود زخم ها

مانوکا گیاهی است که بیشتر از همه در نیوزیلند رشد می کند اما عسل آن را در تمام کشورها می توانید پیدا کنید. عسل مانوکا بسیار مرغوب است و از زنبورهایی تولید می شود که از این گیاه تغذیه می کنند. اسانس یا عصاره مانوکا دارای خاصیت ضد قارچی قوی است. اگر آن را روی خراشیدگی ها و زخم بمالید، از پوست حمایت کرده و به سرعت آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این مانوکا دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و روی بعضی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات بسیار خوبی دارد.

برای مبارزه با روده تحریک پذیر

اسانس نعناع می تواند نشانه ها و علائم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد نعناع همچنین می تواند نفخ را کاهش دهد و برای هضم و سنگینی معده بسیار مفید است. توجه کنید اگر سوزش سردل دارید، نباید از عرق نعناع استفاده کنید زیرا نعناع خاصیت ضد اسپاسم دارد و می تواند باعثشل شدن عضلات سر معده و بازگشت اسید به مری شود. برای استفاده از اسانس نعناع می توانید چند قطره اسانس را در آب حل کنید و بنوشید. می توانید از عرق نعناع هم با دوز بالاتری استفاده کنید. نعناع اشتهاآور هم هست. علاوه بر این نعناع دارای ویتامین های ۱B، ۲B، ۳B و سرشار از فولات است و می تواند برای کسانی که کم خونی دارند مفید باشد و پتاسیم موجود در اسانس نعناع هم برای کاهش فشارخون مفید است.

روغن زیتون برای سلامت قلب شما

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است و می تواند خطر بیماری های قلبی را با کاهش دادن کلسترول پایین بیاورد، به سلامت رگ ها کمک می کند و باعثکاهش فشار خون می شود. علاوه بر این، روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان است که علاوه بر طول عمر و جلوگیری از سرطان هایی مثل پوست، روده و سرطان سینه، دیواره سرخرگ ها را از رادیکال های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را هم کم می کند.

برای مرطوب نگه داشتن پوست شما

روغن ارقان سال هاست که در بیشتر کشورها برای درمان های پوست و زیبایی استفاده می شود. این روغن یک محصول چند کاره است اما مهمترین استفاده ای که می توانید از آن بکنید، مرطوب سازی است. شما باید روغن صددرصد آن را تهیه کنید و به بخش های خشک و پینه بسته پوست، بزنید. این روغن پوست را لطیف خواهد کرد. شما می توانید روغن را به موهایتان هم بزنید. روغن را باید به موی خشک بزنید. به علاوه می توانید این روغن را برای شکنندگی ناخن ها هم استفاده کنید. لازم است هر شب کمی روغن به ناخن ها بمالید و بگذارید جذب ناخن شود.

عصاره گیاهی ضد باکتری

عصاره آویشن یکی از آنتی بیوتیک های قوی طبیعت است. مطالعات نشان داده عصاره آویشن باکتری ها را از بین می برد و به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت آن در برابر ویروس ها، انگل ها و قارچ ها کمک می کند. این خواص به خاطر وجود ماده ای به نام تیمول درون آن است، البته چون تیمول سمی است، نباید در مصرف آویشن زیاده روی کرد. اگر گلودرد یا سرفه دارید شربت آویشن برای شما مفید خواهد بود. علاوه بر این آویشن در خمیردندان ها هم به عنوان ماده ای ضد باکتری استفاده می شود.

سیب سبز / شماره ۱۰۹ / ویژه نوروز ۹۳ / صفحه ۵۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار