|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۳۹

اگر از کاربران اندروید باشید حتماً با چند نمونه از مارکت های جایگزین ایرانی گوگل پلی آشنا هستید. در این مطلب می خواهیم فروشگاه اپینیک را معرفی کنیم که نسبت به دیگر سرویس های مشابه چند امکان جدید و اختصاصی دارد.

فارنت:اگر از کاربران اندروید باشید حتماً با چند نمونه از مارکت های جایگزین ایرانی گوگل پلی آشنا هستید. در این مطلب می خواهیم فروشگاه اپینیک را معرفی کنیم که نسبت به دیگر سرویس های مشابه چند امکان جدید و اختصاصی دارد.



مانند دیگر اپلیکیشن های فروشگاه ایرانی برای استفاده کامل از امکانات اپینیک باید در این سرویس ثبت نام کنید. ثبت نام ساده است و با تأیید ایمیل شما، حساب کاربری برایتان فعال می شود. هرچند که در ابتدا هیچ ایمیل فعال سازی برای ما ارسال نشد و امیدواریم تیم اپینیک گزینه ای برای ارسال مجدد ایمیل فعال سازی برای این اپلیکیشن در نظر بگیرد.



اگر با دیگر مارکت های فارسی کار کرده باشید متوجه می شوید اپینیک رابط کاربری بسیار آشنا و البته کاربردی دارد. خوشبختانه اپینیک برای گوشی و تبلت رابط کاربری جداگانه دارد که کار بر روی هر دو را آسان و لذت بخش کرده است.



در اپینیک نیز مانند هر مارکت دیگری اپلیکیشن های رایگان و پولی وجود دارد؛ البته متأسفانه به علت محدودیت ها و تحریم ها اپلیکیشن های پولی غیرایرانی در اپینیک وجود ندارد. این اپلیکیشن ها که در دسته های فارسی و غیرفارسی و دسته بندی موضوعی قرار گرفته اند همچنین توسط تیم اپینیک گلچین شده اند تا بتوانید به راحتی به بهترین ها دسترسی داشته باشید.



با لمس هر اپلیکیشن تصاویر آن به همراه توضیحات فارسی، آخرین تغییرات به زبان انگلیسی، امتیاز، نظرات، حجم و نسخه اندروید را مشاهده خواهید کرد و با فشار دادن دکمه «دریافت برنامه» دسترسی های مورد نیاز آن به زبان فارسی نمایش داده می شود.



دو نقطه ضعف اپینیک در اینجا سرعت نسبتاً پایین تر دانلود برنامه ها نسبت به مارکت های مشابه و همچنین عدم امکان نصب خودکار بدون نیاز به دخالت کاربر است؛ البته این امکان در مارکت های دیگر با استفاده از قابلیت روت امکان پذیر خواهد بود.



عملیات اضافه کردن اعتبار به کیف پول حساب کاربری هم به سادگی و با استفاده از درگاه های معتبر بانکی صورت می گیرد و می توانید اپلیکیشن های خریداری شده خود را بر روی دستگاه هایی که با همان حساب کاربری ثبت شده اند نصب کنید. اپینیک به لطف روبونیک بروزرسان قادر است اپلیکیشن های رایگان گوشی یا تبلت شما را اسکن کرده و در صورت وجود نسخه جدید شما را آگاه کند. در این زمینه هم می توان گفت که انتظار داریم اپینیک کمی در عرضه نسخه جدیدتر اپلیکیشن ها سریع تر عمل کند.



اما به سراغ امکان جدید و منحصر به فرد اپینیک بروید. اگر به گوگل پلی دسترسی داشته اید و تاکنون از آن دانلود کرده باشید می دانید که نیاز نیست حتماً برای مرور و نصب اپلیکیشن ها از خود دستگاه اندرویدی استفاده کنید و می توانید به صورت ابری یا اصطلاحاً Over the Air بر روی مرورگر دسکتاپ آن ها را مشاهده کرده و فرمان نصب را از راه دور صادر کنید. اپینیک نیز برای اولین بار در مارکت های ایرانی این قابلیت را تحت عنوان روبونیک ابری فراهم کرده است و کافیست بر روی دکمه نصب ابری در مرورگر کلیک کنید و دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید؛ سپس فرمان نصب از راه دور برای اندروید ارسال می شود. حتی اگر دستگاه شما در همان لحظه به اینترنت متصل نباشد اپینیک اپلیکیشن مورد نظرتان را در صف قرار می دهد و به محض اتصال عملیات دانلود آغاز خواهد شد. با این قابلیت منحصر به فرد جای خالی امکان نصب بدون دخالت کاربر بیشتر احساس می شود. همچنین می توانید با اسکن بارکد با دوربین گوشی اقدام به نصب کنید و یا اپلیکیشن را برای نصب در زمانی مناسب تر به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید.

در کل می توان اپینیک را یک مارکت جدید مستعد نامید که اگر تیم توسعه دهنده آن به اضافه کردن اپلیکیشن های بیشتر و به روزرسانی آن ها ادامه داده و مشکلات کوچک آن را برطرف کند مکان خوبی برای کاربران به منظور دانلود اپلیکیشن ها و همچنین یک فروشگاه خوب برای قرار دادن اپلیکیشن های خودتان و فروش آن ها خواهد بود.

نکات مثبت


+ امکان منحصر به فرد نصب ابری

+ رابط کاربری سریع و مناسب برای گوشی و تبلت

+ به روز رسانی اپلیکیشن های موجود

+ قابلیت پاکسازی دیتای اپینیک برای حذف فایل خام بدون استفاده اپلیکیشن ها

نکات منفی


- سرعت دانلود پایین تر نسبت به رقبا

- تعداد اپلیکیشن های کم تر نسبت به رقبا

- نبود گزینه ارسال مجدد ایمیل فعال سازی

- نبود قابلیت نصب بدون نیاز به دخالت کاربر

برای دانلود اپینیک می توانید به وب سایت این سرویس به نشانی apinik. com مراجعه کنید؛ اپینیک رایگان است و در حال حاضر کمتر از ۲ مگابایت حجم دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار