|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۹۹

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: اگر اپراتورها بخواهند خود را با ما هماهنگ کنند باید یک پرش بزرگ انجام دهند و به سمت تکنولوژی نسل چهارم روی بیاورند. با رسیدن به این مطلوب، دیگر پهنای باند و ارسال عکس، فیلم و صدا و… محدودیت نخواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۸ هزار مسجد، ۳۲ هزار مجتمع فرهنگی هنری، ادارات کل استان ها و موسسات و کانون های فرهنگی با پراکندگی گسترده بهم متصل نیستند که می توان آن ها را تحت یک شبکه ملی اینترنتی تجمیع کرد.

به گزارشعصرایران،دکتر حسن نجفی سولاری افزود: بعضی ها فکر می کنند وقتی می گوییم شبکه، دیتا سنتر، مراکز داده و… یک چیز فیزیکی است، این ابزاری است برای جاری کردن خون فرهنگ در دل مجموعه و این باید بوجود بیاید.

وی با اشاره به استقرار نمایندگی فنی در همه معاونت ها جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، گفت: به عنوان مثال در حوزه حج یک نرم افزار همراه برای خدمات دهی بهتر به زائرین عتبات عالیات در اختیار آنان قرار دهیم تا اطلاعات مربوطه به هر مکان زیارتی در تلفن همراه وی مشخص شود. همچنین معاونت قرآنی باید مجموعه محتواهای قرآنی را در قالب یک درگاه ملی در حوزه قرآن فراهم کند تا نیاز مردم برطرف شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ادامه داد: وزارت ارشاد در بعضی از امور مسئولیت و اجرای طرح و برنامه را تقبل کرده است. از این رو از همه کارشناسانی که در بخش هایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط می شود مانند بحثسایت ها، وبلاگ ها، درگاه ها و پرتال ها می خواهیم به کمک ما بیایند و همکاری لازم را دراین زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد بازار جدید تولید نباید متکی به پول نفت و تکثیر نرم افزار های خارجی و… بود، گفت: اقتصاد مقاومتی درون زاست و یکی از محورهای مرکز دیجیتال برای حاکم کردن اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد و فرهنگ، ایجاد پایگاه های تولید محتوا در نقاط مختلف است. به طور کلی سال ۹۳ باید با رویکرد تولید محور در نقاط مختلف کشور همراه شود.

نجفی با اشاره به اهمیت وضعیت رسانه های همراه و هوشمند گفت: اگر اپراتورها بخواهند خود را با ما هماهنگ کنند باید یک پرش بزرگ انجام دهند و به سمت تکنولوژی نسل چهارم روی بیاورند. با رسیدن به این مطلوب، دیگر پهنای باند و ارسال عکس، فیلم و صدا و… محدودیت نخواهد داشت.

نجفی سولاری مهمترین مسئله را در حوزه رسانه های همراه داشتن محتوای درست و مطلوب خواند و افزود: مردم از ما می خواهند که نظارت بیشتری بر اپراتورها را ازجهت فرهنگی و محتوایی داشته باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار