|
|
کدخبر: ۱۶۴۴۳۵

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر روز پنج شنبه از مقدار ابرها در مناطق شمالی کاسته می شود و فردا جمعه بیشتر مناطق کشور آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است.

خبر آنلاین:مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر روز پنج شنبه از مقدار ابرها در مناطق شمالی کاسته می شود و فردا جمعه بیشتر مناطق کشور آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است.

رگبار و بارندگی که در دو روز گذشته مناطق گسترده ای از ایران را بی نصیب نگذاشت، عصر امروز از کشور خارج می شود.

احد وظیفه دراین باره به خبرآنلاین گفت: امروز پنج شنبه در برخی مناطق سواحل شرقی دریای خزر، دامنه های شرق رشته کوه های البرز، شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق رگبار و رعد و برق موقتی و باد پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه پیش بینی می شود به تدریج تا فردا از مقدار ابرها در این مناطق کاسته شود ادامه داد: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان ابری تا نیمه ابری و از اواسط وقت جمعه، به تدریج در برخی مناطق بارشها پراکنده باشد.

وظیفه گفت: از اواخر روز جمعه، در برخی از مناطق از استانهای شمال غرب، غرب و سپس دامنه های مرکزی البرز، افزایش ابر و بارشهایی به صورت پراکنده با وزش باد وجود دارد.

او گفت: فردا آسمان تهران صاف و ابری است و روز شنبه احتمال باران پراکنده پیش بینی می شود.

گفتنی است براساس آخرین وضعیت جوی ترافیکی دریافتی در محورهای خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران و در سایر راه ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است. اما تردد در تمام جاده ها و معابر کشور عادی و روان گزارش شده است.

اخطار مدیریت بحران به هشت استان کشور


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از صدور اخطاریه برای مدیران کل بحران هشت استان کشور به منظور آماده باش برابر وقوع احتمالی سیل خبر داد.

مرتضی اکبرپور دراین باره گفت: با توجه به بارندگی های شدید روز گذشته به مدیران کل استان های تهران، البرز، مازندران، سمنان و گلستان اخطاریه صادر شده و آنان موظفند به منظور پیشگیری از حوادثاحتمالی اقدام کرده و در آماده باش باشند.

او گفت: همچنین با توجه به اینکه موج بارش ها امروز پنجشنبه به استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد رسید، برای این استان ها نیز اخطاریه مشابه صادر شده است. شهروندان باید توجه داشته باشند که در ایام بارانی از سکونت در حاشیه رودها و مسیل ها خودداری کنند.

وی درباره وضعیت تهران پس از بارش های شدید عصر روز گذشته نیز گفت: خوشبختانه تاکنون موردی گزارش نشده، البته احتمال وقوع سیلاب در دماوند و فیروزکوه وجود دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار