|
|
کدخبر: ۱۶۴۹۱۸

سلامت > عمومی - فتانه انفرادی: مراسم جشن بهار سلامت و رسانه ها روز پنجشنبه با حضور تعدادی از مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت، وزیر بهداشت در این مراسم اظهار داشت: بدون تردید نقش رسانه در ارتقای سلامت مردم بی بدیل است و چون این حوزه با جان مردم سروکار دارد باید رسانه ها از انتشار اخبار هیجانی و نادرست پرهیز کنند و با انعکاس اخبار درست سبب توانمند سازی و ترویج خودمراقبتی در مردم شوند. وزیر بهداشت گفت: نباید به مردم وعده و قولی بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم. از سوی دیگر، باید در کنار بیان نقص ها و مشکلات موجود، موفقیت ها را هم به اطلاع مردم رساند.

او خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که بیمار نباید جز درد و رنج بیماری، دغدغه دیگری داشته باشد و ما نیز همه باید تلاش کنیم که این امر برای بیماران محقق شود و سیاست های کلی حوزه سلامت نقشه راه رسیدن به عدالت در سلامت است. هاشمی، به آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه خیلی مسائل به موضوع سلامت گره می خورد و کار را سخت می کند. در ثبت نام یارانه ها مردم همکاری کردند و کم نیاوردند و اکثریت قریب به اتفاق مردم برای دریافت یارانه اعلام آمادگی کردند البته ما نیز خوشحال هستیم. او همچنین گفت: بیمه ها باید کمک کنند. تجمیع بیمه ها ضروری است و امیدواریم امسال این مطالبه عمومی را محقق کنیم.

وزیر بهداشت از مسئولان سایر دستگاه ها خواست تا اطلاع رسانی درباره برنامه های دولت در حوزه سلامت و بودجه های این بخش را به مسئولانوزارت بهداشتواگذار کنند. قاضی زاده هاشمی در حاشیه جشن بهار سلامت و رسانه ها به سؤال های متعدد برخی از خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درخصوص اینکه مشکلات مردم در مناطق محروم به دلیل نبود یا کمبود پزشکان متخصص، چه وقت برطرف می شود، گفت: مشکلات مردم مناطق محروم زیاد است. کمبود پزشک و پرستار وجود دارد و تجهیزات فرسوده است اما ما درصدد برطرف کردن مشکلات موجود با ارائه بهترین راهکارها هستیم.
قاضی زاده هاشمی درباره تعرفه های پزشکی هم گفت:

تعرفه های بخش دولتی هنوز در هیأت دولت تصویب نشده است و تا زمانی که این امر انجام نشود، نمی توان میزان تعرفه های پزشکی را اعلام کرد، البته قرار بود هفته گذشته در هیأت دولت مطرح شود که فرصت نشد و احتمالاً هفته آینده در دولت مطرح می شود. در مورد تعرفه های بخش خصوصی هم جلسه ای با حضور مسئولان نظام پزشکی داشتیم و این تعرفه ها هم باید در هیأت وزیران بررسی و تصویب شود. یکی از علل زیر میزی هم غیرواقعی بودن تعرفه هاست، تلاش می کنیم طی یک دوره ۳ساله تعرفه های پزشکی را واقعی کنیم تا بداخلاقی هایی که توسط افراد کمی در جامعه پزشکی انجام می شود و چهره جامعه پزشکی را خراب می کنند، از بین برود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار سزارین در کشور از بسیاری از کشورها بسیار بالاتر است بنابراین رایگان شدن زایمان طبیعی یکی از خدمات جدیدی است که با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی می شود. باید اطلاع رسانی کنیم تا مردم عوارض سزارین را بشناسند و با مزایای زایمان طبیعی آشنا شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار