|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۶۰

به مقدار کم غذا بکشید، به آرامی غذا را میل کنید و لقمه های غذایتان را خوب بجوید، همه غذای تهیه شده را سر میز یا سفره نگذارید. بهتر است غذا را به اندازه ای که می خواهید بخورید در ظرف بکشید.

یک کارشناس تغذیه گفت: برای کاهش وزن عجله نداشته باشید، زیرا رژیم های کاهش وزن سریع علاوه بر عوارض جانبی و جبران ناپذیر، منجر به برگشت اضافه وزن می شود.

به گزارش ایسنا، نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: برای کاهش وزن لازم است انگیزه قوی و موثر و دانش و اطلاعات کافی داشت.

حیدری گفت: برای کاهش وزن نباید هیچکدام از وعده های غذایی خصوصا صبحانه را حذف کرد.

وی گفت: برای کاهش وزن باید از مصرف غذاهای پرانرژی مانند انواع شیرینی، انواع دسرهای چرب و شیرین، تنقلات کم ارزش، سس ها، چیپس و… اجتناب کرد.

وی افزود: بهتر است غذاها را به صورت آب پز یا بخارپز استفاده و از سرخ کردن موادغذایی خوددا ری کرد، همچنین باید از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و آب میوه های صنعتی خودداری کرد و به جای آن ها از دوغ های کم نمک و بدون گاز و آب ساده استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: باید مصرف سبزی ها(به خصوص سبزی های خام) را افزایش داد واز حبوبات مثل عدس، نخود و لوبیا بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: به مقدار کم غذا بکشید، به آرامی غذا را میل کنید و لقمه های غذایتان را خوب بجوید، همه غذای تهیه شده را سر میز یا سفره نگذارید. بهتر است غذا را به اندازه ای که می خواهید بخورید در ظرف بکشید.

وی همچنین توصیه کرد: پس از اتمام غذا سریعا میز غذا یا سفره را ترک کرده و اضافه غذا را به یخچال منتقل کنید. همیشه خرید مواد غذایی را در مواقعی که خیلی گرسنه نیستید، انجام دهید. غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیت ها مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه نکنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار