|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۹۴

تناسب اندام در چند قدمی شماست

این سیستم لیزر، روشی است که در آن از یک فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربی ها به صورت نیمه مایع در می آیند که می توانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند.

تناسب اندام در چند قدمی شماست






دکتر عباس پریسای، متخصص جراحی شما را در رسیدن به اندام متناسب تان یاری می کند:
لیزرلیپولیز، جدیدترین تکنولوژی کاهش چربی زیرپوست است که به صورت سرپایی و در یک جلسه، چاقی های موضعی را برطرف می کند. تاکنون بهترین روش کاهش چربی های موضعی لیپوساکشن بوده که ناهمواری و شلی پوست، تورم و کبودی را به دنبال داشته است. روش لیزرلیپولیز به دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن سبب سفت شدن پوست می شود همچنین تورم و کبودی بسیار کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد. برای درک بهتر مطالب توضیحات دکتر پریسای را دراین باره می خوانیم.
لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می کند؟
این سیستم لیزر، روشی است که در آن از یک فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربی ها به صورت نیمه مایع در می آیند که می توانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند. لیزرلیپولیز تحت بی حسی موضعی انجام می شود و یک جلسه آن به مدت یک تا ۳ ساعت طول می کشد. در این روش سوراخ های یک تا ۲ میلی متری روی پوست ایجاد می شود و تحت بی حسی موضعی یک فیبر نوری باریک وارد زیرپوست می شود. به واسطه استفاده از لیزرلیپولیز، لایه سطحی و زیرپوست به هیچ وجه مانند لیپوساکشن ناهمواری پیدا نمی کند، در نتیجه صاف و یکدست است و علاوه بر آن برخلاف لیپوساکشن پوست سفت شده و جمع می شود. این روش در چاقی های خفیف و متوسط کاملا کافی است و دیگر نیازی به لیپوساکشن نیست ولی در چاقی های شدیدتر در حالی که در لایه سطحی فقط از لیزر استفاده می شود، در لایه عمیقی علاوه بر لیزر نیاز به تخلیه چربی هم است.
روش انجام لیزرلیپولیز چگونه است؟
پس از بی حسی موضعی، سوراخ بسیار کوچکی در پوست ایجاد می شود و از طریق آن کانولا به قطر یک تا ۲ میلی متر به زیر پوست وارد می شود. سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده می شود تا تابش لیزر به سلول های چربی برخورد کند و سبب پاره شدن دیواره سلول های چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول شود که بعد از آن، چربی مایع به راحتی به وسیله ساکشن با فشار کم خارج شده یا توسط بدن متابولیز شده از بین می رود.



دوره نقاهت چقدر است؟
معمولا بعد از مدت کوتاهی(یک تا۴ ساعت) فرد مرخص شده(سرپایی و بدون نیاز به بستری) و یک تا۳روز استراحت در منزل توصیه می شود زیرا بعد از رفع اثر داروهای بی حسی، درد قابل تحملی مثل درد کوفتگی وجود دارد که فرد راحت تر است در منزل باشد. حدود ۲تا۳ هفته محل کار شده تورم دارد که خود به خود رفع می شود و پوشیدن گن هم ضروری است.
عوارض لیزرلیپولیز:
هیچ روش درمانی بدون عارضه جانبی نیست اما لیزرلیپولیز نسبت به سایر روش های مشابه بسیار کم عارضه تر و ایمن تر است. از جمله عوارض درمان با لیزرلیپولیز می توان به تورم و کبودی ناحیه لیپولیز شده اشاره کرد که موقت بوده و پس از یک تا ۲ روز از بین می رود. این نکته لازم به ذکر است که هر چه پزشک باتجربه ترباشد، عوارض ذکر شده در حداقل خواهد بود.

چگونگی عملکرد لیپولیزر:


مزایای لیزرلیپولیز نسبت به لیپوساکشن چیست؟
لیزرلیپولیز برخلاف لیپوساکشن نیاز به بیهوشی ندارد و سبب ناهمواری سطح پوست نمی شود. کبودی و تورم ناحیه خیلی کمتر است و فرد می تواند طی یک تا ۲ روز به سرکار خود بازگردد. در ناحیه شکم که لیپوساکشن اغلب باعثشلی پوست شده، لیزرلیپولیز می تواند جایگزین خوبی باشد زیرا تابش لیزر باعثجمع شدن و سفت شدن پوست می شود. مزیت دیگر لیپولیز به نسبت ساکشن، درد بسیار کمتر بعد از عمل است، همچنین احتمال آمبولی چربی در این روش بسیار ناچیز است.
آیا لیزرلیپولیز و لیپوساکشن رقیب هم هستند؟
در تجمعات موضعی کوچک بافت های چربی که حجمی کمتر از ۵۰۰ گرم دارند، می توان از لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن استفاده کرد اما در حجم های بیشتر از ۵۰۰ گرم عملا باید لیپولیز یا در جلسات مکرر انجام شود یا همراه با لیپوساکشن باشد. از مزایای دیگر لیپولیز، امواج الکتریکی یا اولتراسونیک یا لیزر، افزایش کلاژن پوست و بهبود جریان لنفاوی و جریان خون، کاهش ورم و بهبود سلولیت است.

به پیری بگویید، ایست!
دکتر پاک طینت از چگونگی تعویق انداختن پیری با شما سخن می گوید:

تعویق روند پیری چگونه امکان پذیر است
امروزه متاسفانه تصور وتوقع غیرواقعی از خود منجر به استفاده نامناسب در به کارگیری روش های جوانسازی شده است و در عمل، بیشترین طرفداران آن، افراد جوانی هستند که متقاضی تغییر صورت خود به شکل های کاملا غیرعادی هستند، درصورتی که استفاده علمی و مناسب روش های جوانسازی به خصوص در افراد میانسال می تواند بهترین نتایج را به بار آورد. روند پیری نتیجه گذر سن و ناشی از نور آفتاب است، بنابراین برای جلوگیری از روند پیری توصیه به استفاده از آنتی اکسیدان ها می شود، زیرا آنتی اکسیدان ها می توانند از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری کنند و روند پیری را به تعویق بیندازند، از طرف دیگراستفاده از تغذیه درمانی به صورت خوراکی و همچنین انجام ورزش به طور مرتب نیز توصیه می شود. یعنی باید هم از درون و هم از بیرون، بدن را تغذیه کرد. استفاده از تغذیه درمانی به صورت خوراکی و استفاده از انواع پمادهای ویتامینی به صورت موضعی و مناسب توصیه می شود. همچنین انجام ورزش به طور مرتب نیز بسیار مفید است. علاوه بر آن، پر کردن فضا های خالی ایجاد شده درصورت با پرکننده ها و تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک های صورت برای بازسازی چهره از روش های جبران تغییرات ایجاد شده ناشی از پیری هستند. بوتاکس، عضلات صورت شما را فلج خواهد کرد و باعثخواهد شد، دیگر حرکت نکنند اما بعد از این تزریق باز هم شیارهای کوچکی در پیشانی شما وجود خواهد داشت که اگر بخواهید آنها را برطرف کنید و پیشانی کاملا صافی داشته باشید، باید از پرکننده ها هم کمک بگیرید.
رفع چین وچروک صورت با بوتاکس
طی حرکات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن، اخم کردن و… عضلات زیر پوست منقبض شده و موجب ایجاد چین وچروک پوست می شود. بهترین درمان برای رفع چین وچروک های پوست قسمت بالای صورت، تزریق بوتاکس است.



آثار بوتاکس:
۱ - پیشگیری از ایجاد چروک
۲ - درمان خطوط پیشانی واخم(بین ابروها) و اطراف چشم
۳ - ایجاد ظاهری جوان تر بدون نیاز به زمان استراحت یا بستری شدن
۴ - ایجاد تغییرات درصورت از قبیل بالا بردن ابرو بدون نیاز به جراحی
زمان ماندگاری بوتاکس بین ۲ تا ۶ ماه در افراد مختلف متفاوت است، معمولا اثر بوتاکس از ۲ ساعت بعد از تزریق در موضع شروع می شود ولی نتیجه قابل مشاهده از روز سوم شروع و تا ۲ تا ۳ هفته بعد تکمیل می شود. بی حرکتی ابتدا در عضلات کوچک تر و سپس عضلات بزرگ تر و قوی مشاهده می شود.



موارد منع استفاده از بوتاکس
بیماران مبتلا به بیماری های عضلانی مانند میاستنی گراویس
موارد بارداری و شیردهی
افراد مصرف کننده وارافارین یا هپارین(ضد انعقادها)
افراد با نارسایی حاد کلیوی
استفاده کنندگان آمینوگلیکوزید ها
مصرف کنندگان آمینوگلیکوزید تزریقی مثل جنتامایسین و آمیکاسین می توانند یک هفته بعد از قطع دارو، بوتاکس تزریق کنند.
عوارض تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس مانند هر داروی دیگر می تواند عوارضی داشته باشد از جمله: کبودی موقت محل تزریق ناشی از پارگی مویرگ ها
(مانند هر تزریق دیگر)، واکنش آلرژیک(مثل مصرف هر داروی دیگر)، افتادگی پلک که اگر پزشک محتاطانه و به دقت عمل کند به ندرت دیده می شود.
ژل هیالورونیک اسید؛ متداول ترین پرکننده
زمانی که با گذشت زمان حرکات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن، اخم کردن باعثشوند تا خطوط صورت عمیق تر وماندگارتر شوند، باید از سایر درمان ها استفاده شود. استفاده از پرکننده ها از قبیل ژل هیالورونیک اسید برای از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیاست. در این حالت استفاده همزمان از بوتاکس و پرکننده ها دوام روش های ترمیمی را افزایش خواهند داد.


آدرس:سعادت آباد، پائین تر از میدان کاج، نبش خیابان شانزدهم، ساختمان کاج، پلاک ۶۱، طبقه ۳، واحد ۱۲
تلفن(دکتر پریسای:۹۱-۲۲۱۳۷۳۹۰-۰۹۳۵۱۲۰۰۵۸۳
تلفن(دکتر پاک طینت):۲۲۱۳۳۱۵۵-۰۹۱۲۸۷۰۷۴۶۴


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار