|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۵۸

به گفته یک متخصص فیزیوتراپی، درمان های دستی و تجویز تمرینات و ورزش های مناسب، بخش مهمی از درمان بیماران کمردردی را تشکیل می دهند که در کنترل علائم و رفع اختلالات ایجاد شده بسیار تأثیرگذارند.

به گزارشافکارنیوز، دکتر وحید صمدی اظهار کرد: کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات جوامع بشری است، بطوریکه حدود ۷۰ تا ۸۵ درصد افراد در برهه ای از زندگی خود به آن مبتلا می شوند. این عارضه، رایج ترین علت محدودیت و ناتوانی در افراد زیر ۴۵ سال، دومین علت مراجعه به پزشک و سومین دلیل انجام مداخلات جراحی است.

وی افزود: آمارها نشان می دهند علائم کمردرد در ۸۵ درصد از مبتلایان عود کرده و یا مزمن می شود.

این متخصص فیزیوتراپی خاطرنشان کرد: به جز ۵ تا ۱۰ درصد موارد کمردرد که دارای علت اختصاصی مثل بیماری های تخریبی، التهابی، عفونت و سرطان، بیماری های متابولیک استخوانی، ضربه و اختلالات مادرزادی می باشند، بیشتر کمردردها غیراختصاصی هستند، یعنی علت کاملاً شناخته شده ای ندارند.

وی با بیان این که کمردرد یک ناراحتی و اختلال پیچیده محسوب می شود، افزود: بکارگیری تنها یک روش درمانی خاص در کنترل مؤثر این عارضه موفقیت آمیز نمی باشد. بلکه ضروری است ابعاد و جنبه های مختلفی مورد توجه قرار گیرند و متناسب با ارزیابی ها، معاینات و بررسی های به عمل آمده از شرایط بیمار و عوارض و اختلالات ناشی از بیماری، مجموعه ای از روش های درمانی بکار گرفته شوند.

صمدی با تاکید بر این که ۹۵ درصد بیماران کمردردی بدون جراحی قابل درمان هستند، گفت: اگرچه تجویز دارو توسط متخصصین در کنترل درد، علائم و ناراحتی های بیماران مبتلا به کمردرد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد، ولی به نظر می رسد در کنار دارو درمانی و حتی انجام برخی اعمال جراحی، روش های فیزیوتراپی در تکمیل روند درمان این بیماران و پیشگیری از عود بیماری نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی یادآور شد: ما در درمان های فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات تکنیک ها و روش های مختلفی را بکار می بریم. در این روش ها اگرچه از دستگاه ها و تجهیزات درمانی نیز بطور مرسوم استفاده می شود، ولی به تجربه به اثبات رسیده است که درمان های دستی و تجویز تمرینات و ورزش های مناسب، بخش مهمی از درمان بیماران کمردردی را تشکیل می دهند که در کنترل علائم و رفع اختلالات ایجاد شده بسیار تأثیرگذارند.

وی در پایان اعلام کرد: با هدف ارتقای سلامت و خدمت رسانی بهتر به بیماران مبتلا به کمردرد در نظر داریم تعدادی از بیماران را بصورت رایگان مورد ارزیابی و درمان قرار دهیم. لذا مردانی که در محدوده سنی بین ۲۵ تا ۴۰ سال و دارای سابقه کمردرد به مدت حداقل سه ماه هستند و درد تیرکشنده در پاها و سابقه جراحی ستون فقرات ندارند می توانند با شماره تلفن ۸۸۴۷۸۸۲۳ ۰۲۱ یا تلفن همراه ۳۴۹۱۸۲۲ ۰۹۲۱ تماس حاصل نموده و با گرفتن نوبت قبلی برای این منظور مراجعه کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار