|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۹۰

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: وزارت بهداشت عربستان سعودی روز یکشنبه ۲۷ آوریل(۷ اردیبهشت) اعلام کرد که هشت نفر دیگر در این کشور به علت عفونت با ویروس کشنده نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس درگذشته اند.

به گزارش آسوشیتدپرس این وزارت در اعلامیه ای بر روی وب سایتش در بعدازظهر یکشنبه این موارد جدید مرگ و میر را اعلام کرد. بر اساس این اعلامیه در طول ۲۴ گذشته ۱۶ مورد جدید عفونت باکوروناویروسعامل این بیماری تنفسی شناسایی شده اند.

با گزارش این موارد جدید، شمار کلی افرادی که در از هنگام ظهور مرس در سپتامبر ۲۰۱۲ درعربستان سعودیبه علتمرسدرگذشته اند به ۱۰۲ نفر رسیده است. تا به حال عفونت ۳۳۹ نفر در این کشور - به این ویروس جدید گزارش شده است که اغلب موارد ثبت شده این بیماری در جهان را شامل می شود.

از جمله آخرین موارد مرگ و میر یک کودک در پایتخت ریاض، و سه نفر در شهر غربی جده است که در هفته های اخیر شاهد اوج گیری موارد عفونت بوده است. وزارت بهداشت سعودی همچنین از موارد ثابت شده بیماری در شهر تبوک در نزدیک مرز اردن خبر داده است.

این وزارت روز شنبه نیز مرگ یک مرد در ریاض و یک مرد دیگر جده گزارش داده بود.

از طرف دیگر مقامات مصری در روز شنبه نخستین مورد ثابت شده عفونت با کوروناویروس را در مهندس شهری ۲۷ ساله که اخیرا از عربستان سعودی بازگشته بود، گزارش کردند.

سایر کشورهای خاورمیانه که در گذشته موارد عفونت با ویروس مرس را گزارش کرده اند شاملاردن،کویت،عمانوقطرمی شود. شمار اندکی از موارد این بیماری نیز در اروپا و آسیا تشخیص داده شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار