|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۷۲

مترو شانگ های به طول ۵۳۸ کیلومتر گوی سبقت را از مترو ۴۶۵ کیلومتری پکن ربوده و رکورد طولانی ترین مترو جهان را به خود اختصاص داده است. پس ازآن مترو لندن با قدمت ۱۵۰ سال و به طول ۴۰۰ کیلومتر سومین مترو طولانی جهان لقب گرفته است.

به گزارشافکارنیوز،اگر از جنس های بنجل چینی دل خوشی ندارید این مطلب را بخوانید تا بدانید چینی ها علاوه بر به باد دادن اقتصاد کشورهای مختلف، توانایی دیگری هم دارند؛ رکوردشکنی!

درازترین پل


چین سرزمین طولانی ترین پل های جهان است. پل دانی یانگ کانشان با طول ۱۶۴ هزار و ۸۰۰ متر که پکن را به شانگهای وصل می کند، طولانی ترین پل جهان است. عملیات ساخت این پل ۴ سال طول کشید و در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید. در سال ۲۰۱۱ بهره برداری از این پل آغاز شد. دومین و سومین پل طولانی جهان نیز در کشور چین قرار دارند.

مرتفع ترین ایستگاه قطار


ایستگاه قطار تانگولا در تبت و در ارتفاع ۵۰۶۸ متری واقع شده است. این ایستگاه از قله کوه مون بلان ۲۶۰ متر بلندتر است.

مرتفع ترین فرودگاه مسافری


فرودگاه دائوچنگ یادینگ با ارتفاع ۴۴۱۱ متر در سپتامبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد. این فرودگاه در استان سچوآن در غرب چین قرار دارد.

طولانی ترین مترو


مترو شانگ های به طول ۵۳۸ کیلومتر گوی سبقت را از مترو ۴۶۵ کیلومتری پکن ربوده و رکورد طولانی ترین مترو جهان را به خود اختصاص داده است. پس ازآن مترو لندن با قدمت ۱۵۰ سال و به طول ۴۰۰ کیلومتر سومین مترو طولانی جهان لقب گرفته است.

بزرگ ترین مرکز خرید


در حال حاضر «South China Mall» با مساحت تجاری ۶۶۰ هزار متر مربع بزرگ ترین مرکز خرید جهان به شمار می رود، هر چند نزدیک به ۹۰ درصد از فضای موجود در این مرکز خالی است و مشخص هم نیست که چه زمان این پروژه عظیم تجاری به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

بیشترین مساحت


ساختمان «New Century Global Center» واقع در چنگدو، مرکز استان سچوآن در ماه جولای ۲۰۱۳ افتتاح شد. مساحت مورد استفاده این ساختمان یک میلیون و ۷۶۰ هزار متر مربع است و به این ترتیب بزرگ ترین ساختمان جهان از نظر مساحت شناخته می شود. ارتفاع این بنا ۱۰۰متر، طول ۵۰۰ متر و عرض آن ۴۰۰ متر است. این ساختمان از نظر مساحت ۳ برابر ساختمان پنتاگون، وزارت دفاع آمریکاست. یک چهارم مساحت این مرکز برای اهداف تجاری در نظر گرفته شده و قرار است دو هتل لوکس هزار اتاقه نیز در آن ایجاد شود.

متداول ترین نام خانوادگی

در چین شمار نام های خانوادگی محدود به ۴ هزار عدد است و به همین علت می توان میلیون ها چینی یافت که نام خانوادگی یکسانی دارند. متداول ترین نام خانوادگی جهان «وانگ» به معنای پادشاه است. تقریبا ۹۲ میلیون نفر در جهان دارای این نام خانوادگی هستند. از هر ۱۵ چینی یک نفر به نام «وانگ» خوانده می شود.

بیشترین موارد ثبت اختراع

به شهادت آمار و ارقام، چینی ها پراختراع ترین مردم جهان هستند. در سال ۲۰۱۲ چین نزدیک به ۵۲۶ هزار اختراع را برای ثبت ارائه داد که این رقم ۲۰ هزار عدد بیشتر از موارد ثبت اختراع ارائه شده از سوی آمریکا بوده است.

بیشترین تعداد قربانی دود و تنباکو

آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی چین به شمار می رود که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قربانی می گیرد. اما بیش از آن سیگار است که جان چینی ها را می ستاند: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال یا به عبارتی ۳۶۰۰ نفر. در روز در چین سالانه دو و نیم میلیارد نخ سیگار دود می شود.

ارقام خواندنی

چینی ها سالانه یک میلیون تن آب سیب صادر می کنند. میزان تولید گندم بالغ بر ۱۱۷ ملیون تن در سال است و هر سال نیز ۲۰۳ میلیون تن برنج در این کشور تولید می شود.

هر سال ۲۵ میلیون اصله درخت در چین قطع می شود تا از آنها چاپستیک(میله های چوبی که به جای کارد، قاشق و چنگال برای خوردن غذا استفاده می شوند) درست شود. سالانه ۴۵ میلیون جفت چاپستیک یکبار مصرف در چین دور انداخته می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار