|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۸۲

رییس انجمن ورزش های الکترونیک با بیان این که سال ۹۳ سال شکوفایی ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای است، از امکان عضوریت کشورمان در هیات رییسه فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک خبر داد.

رییس انجمن ورزش های الکترونیک(بازی های رایانه ای) گفت: در صورت حمایت وزارت ورزش و جوانان و با توجه به عدم حضور کشورهای عربی در فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک، این امکان وجود دارد که کشورمان در هیات رییسه صاحب کرسی شود و در صورت به دست آوردن آرای مجمع جهانی، ایران می تواند میزبان کنفدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا در تهران باشد.

به گزارشعصرایران، لقمان شاورانی با بیان این مطلب اظهار کرد: رییس، دبیر و نایب رییس فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک با درخواست رسمی از کشورمان خواهان حضور در ایران و ملاقات رسمی وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک هستند که انشالله مقدمات این سفر مهیا می شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ بدون شک سال شکوفایی ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای است، اظهار کرد: در سال گذشته برای بار سوم در طول این هشت سال مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست محترم جمهور بر اهمیت بازی های رایانه ای جدید و بر ساخت بازی های بومی ایرانی تاکید مجدد داشتند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته رییس انجمن از طرف کمیته ملی الپیک به فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک معرفی شد و توانست با کسب آرای اعضای مجمع آن فدراسیون به عنوان ۴۳ عضو فدراسیون جهانی پذیرفته شود.

وی گفت: بازی های رایانه ای در کشور نزدیک به بیست میلیون مخاطب دارد که در حوزه های ورزش و جوانان بدون شک مهم ترین بخش از اوقات فراغت جوانان با این بازی ها سپری می شود.

شاورانی با بیان این که پیشنهاد تشکیل و راه اندازی فدراسیون ورزش های الکترونیک در جهت ساماندهی بهتر و مناسب تر این رشته به وزیر ورزش و جوانان ارائه شده است، افزود: البته این مهم در صورت موافقت وزیر مستلزم بررسی بیشتر است، چراکه فصل نوینی را در خانواده ورزش و مخاطبان آن یعنی جوانان آغاز می کند.

رییس انجمن ورزش های الکترونیک ادامه داد: یکی از مهم ترین ابتکارات وزیر ورزش و جوانان تشکیل شورایی در جهت ساماندهی نمایندگان ایرانی در مجامع جهانی و آسیایی رشته های ورزشی است که تاکنون دو بار این شورا با حضور وزیر محترم و نمایندگان جهانی و آسیایی رشته های ورزشی برگزار شده است و در نهایت با این هدف که نمایندگان کشورمان در مجامع جهانی حضوری فعال تر و موثرتری داشته باشند، آیین نامه ای تهیه و به اجرا گذاشته می شود.

رییس انجمن ورزش های الکترونیک گفت: در سال جاری انجمن در نظر دارد با نزدیک شدن به فصل تابستان برنامه های آموزشی و مسابقات ورزشی مناسبی را با حمایت فدراسیون ورزش های همگانی و کمیته های استانی خود برگزار کند.

لقمان شاورانی، بنیانگذار و موسس رشته ورزش های الکترونیک یا همان بازی های رایانه ای در کشور است که از سال ۸۵ تا کنون عهده دار این مسئولیت بوده است.

گفتنی است در طول این هشت سال این رشته در کلیه استان ها و شهرهای کشور گسترش چشم گیری یافته و ورزشکاران این رشته توانسته اند مقامات جهانی و آسیایی خیلی خوبی را کسب کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار