|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۴۵

بررسی ها نشان داده است، افرادی که سنگ کلیه خود را درمان نمی کنند، دچار عود مجدد این بیماری پس از ۵ سال می شوند.

رییس هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: تحقیقات نشان می دهد که بی تحرکی و ورزش نکردن و یا مشاغلی که نیاز به نشستن طولانی دارد در ابتلا به سنگ کلیه بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، دکتر عباس بصیری در حاشیه برگزاری هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران به خبرنگاران گفت: میزان بروز سنگ کلیه در کشور ۵/۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر است و با این شرایط ایران بالاترین میزان بروز سنگ کلیه را در دنیا را دارد.

وی، بی تحرکی، نشستن طولانی مدت، مصرف مواد غذایی نامناسب و مصرف مایعات کم را در ابتلا به سنگ کلیه موثر است.

وی با ارائه این آمار که که ۸ تا ۱۰ درصد از جمعیت ایران به نوعی درگیر مشکل سنگ کلیه هستند تاکیدکرد: شیوع این بیماری در کشوربسیار بالا است.

بصیری یاد آور شد: بررسی ها نشان داده است، افرادی که سنگ کلیه خود را درمان نمی کنند، دچار عود مجدد این بیماری پس از ۵ سال می شوند.

رییس هفدهمین کنگره اورولوژی ایران بیماری پروستات در مردان را شایع ترین بیماری در رشته اورولوژی دانست و گفت: ۳۰ درصد مراجعه کنندگان به متخصصان اورولوژی، بیماری مرتبط با پروستات دارند.

به گفته وی، دامنه این بیماری متنوع است و می تواند شامل بزرگی و عفونت، پروستات یا سرطان پروستات باشد و حدود ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به پروستات نیاز به عمل جراحی دارند.

بصیری به بررسی وضعیت ابتلای زنان به بیماری سنگ کلیه پرداخت و گفت: این بیماری در زنان پس از دوره یائسگی، شیوع بیشتری دارد، این در حالی است که ابتلا به این بیماری در مردان جوان نیز بسیار است.

رییس هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران افزود: مشکلات دستگاه ادراری یکی دیگر از مهمترین بیماری های رایج در این رشته است که البته اختلالات مادرزادی بیشتری آمار دراین زمینه را به خود اختصاص می دهد.

وی هشدار داد: مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن بیماری های کلیه و سرطان را پیشرفته تر می کند.

بصیری، وجودخون در ادرار را یکی از مهمترین علائم هشدار دهنده برای افراد دانست و گفت: بیماران باید این نشانه را جدی گرفته و روند درمانی را پیگیری کنند.

هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در روزهای ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار